SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praca w zespole wirtualnym - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praca w zespole wirtualnym
Kod przedmiotu 04.2-WE-BEP-PwZW
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Biznes elektroniczny
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi aspektami pracy w zespołach wirtualnych, zastosowaniem UX Design w procesie powstawania produktu cyfrowego oraz transferem wiedzy i wymiany doświadczeń.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Rola technologii w życiu społecznym. Technologia i procesy innowacyjności w sektorze prywatnym i państwowym.

Budowa zespołu. Praca w zespole. Praca w zespole interdyscyplinarnym.

Komunikowanie się w zespole. Skuteczna komunikacja grupowa z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.

Kluczowe umiejętności przywódcze w kontekście sytuacji i zdarzeń biznesowych.

Specyfikowanie, projektowanie, wdrażanie i stosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w przedsiębiorstwach działających drogami elektronicznymi.

UX Design w procesie powstawania produktu cyfrowego .

Metody kształcenia

metoda projektu, burza mózgów, dyskusja

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczeń ze wszystkich form sprawdzających.

Literatura podstawowa

  1. Belbin, M. R.:  Management Teams: Why They Succeed or Fail, Oxford: Heinemann Professional Publishing, 1990.
  2. Faranello S.: Practical UX design: a foundational yet practical approach to UX that delivers more creative, collaborative, holistic, and mature design solutions, regardless of your background or experience, Birmingham, UK : Packt Publishing, 2016.
  3. Holliday M.: Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, Helion, Gliwice, 2006.
  4. Ivanov P.: Moc wirtualnych zespołów, PWN, Warszawa, 2018.
  5. Narang B.,Trivedi P., Dubey MK.:Towards an Understanding of UX (User Experience) and UXD (User Experience Design), An Applicability based framework forEcommerce, Intranets, Mobile & Tablet &Web Usability, International Journal of Advanced Research in Computer Science. May/Jun2017;  8(5): 2764-2768.
  6. Stefaniuk, T.: Komunikacja w zespole wirtualnym, Difin, Warszawa, 2014.
  7. Dokumentacja techniczna Slack, http://slack.com

Literatura uzupełniająca

  1. Chomiak-Orsa I., Kołtonowska A.: Identyfikacja problemów komunikacji w relacji IT - biznes w projektach informatycznych. Spojrzenie z perspektywy uczestnika procesu wytwórczego, Informatyka Ekonomiczna. 2016;2(40):9-24.
  2. Chomiak-Orsa I, Kołtonowska A. Metody i narzędzia rozwiązywania problemów komunikacji w relacji IT-biznes w projektach informatycznych, Informatyka Ekonomiczna. 2016;3(41):28-40.
  3. Hunsaker P.L., Hunsaker J.S.: Virtual teams: A leader’s guide, Team Performance Management. 2018;14(1–2):86–101.
  4. Frame J. D.: Zarządzanie projektami w organizacjach, czyli jak sprostać wymaganiom klienta na czas, nie przekraczając budżetu. WIG-Press, Warszawa 2001.
  5. Gold, N. Teamwork: An Interdisciplinary Approach. New York, NY: Palgrave Macmillan, 2005.

Uwagi

Brak.


Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-04-2020 09:29)