Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Elementy procesu komunikowania. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem. Autoprezentacja - zasady skutecznej autoprezentacji.
Środki komunikacyjne. Komunikacja poprzez sieć. Computer mediated communication. Bariery w komunikacji sieciowej. Netykieta.
Rola słowa pisanego w skutecznej komunikacji. Efektywne konstruowanie wiadomości tekstowych (e-mail).
Technologie informacyjne i komunikacyjne. E-usługi.
Metody kształcenia
case-study, gry symulacyjne, burza mózgów, dyskusja, metoda projektu, praca w zespole
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczeń ze wszystkich form sprawdzających.
Literatura podstawowa
Rogala A., Białowąs S.: Communication in Organizational Environments. Functions, Determinants and Areas of Influence, London: Palgrave Macmillan, 2016.
Nosalska, K., Mazurek, G.: Marketing principles for Industry 4.0 — a conceptual framework, Engineering Management in Production and Services, 2019, 11(3), 9-20.
Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K.: Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN, Warszawa, 2012.
Siemieniak P., Rembiasz M.: Wiedza biznesowa jako czynnik kształtujący postawy przedsiębiorcze studentów uczelni technicznej, Przedsiębiorczość - edukacja, 5(1), 2019, 100-112.
Garret P., Dennis S.: Efektywna komunikacja pisemna w biznesie, K.E. Liber, Warszawa, 2013.
Carnegie D.: Jak doskonalić umiejętność skutecznej komunikacji, StudioEMKA, Warszawa, 2013.
Budzanowska-Drzewiecka M., Marcinkowski A., Motyl-Adamczyk A.: Różnice kulturowe w komunikacji biznesowej, Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016.
Hamilton Ch.: Skuteczna komunikacja w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011.
Holliday M.: Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, Helion, Gliwice, 2006.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.