SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Zasady komunikacji biznesowej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Zasady komunikacji biznesowej
Kod przedmiotu 04.2-WE-BEP-ZKB
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Biznes elektroniczny
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Rozwój umiejętności i kompetencji komunikacji interpersonalnej w biznesie.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Społeczeństwo informacyjne. Kompetencje komunikacyjne. Kompetencje informacyjne.

Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Elementy procesu komunikowania. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem. Autoprezentacja - zasady skutecznej autoprezentacji.

Środki komunikacyjne. Komunikacja poprzez sieć. Computer mediated communication. Bariery w komunikacji sieciowej. Netykieta.

Rola słowa pisanego w skutecznej komunikacji. Efektywne konstruowanie wiadomości tekstowych (e-mail).

Technologie informacyjne i komunikacyjne. E-usługi.

Metody kształcenia

case-study, gry symulacyjne, burza mózgów, dyskusja, metoda projektu, praca w zespole

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczeń ze wszystkich form sprawdzających.

Literatura podstawowa

  1. Rogala A., Białowąs S.: Communication in Organizational Environments. Functions, Determinants and Areas of Influence, London: Palgrave Macmillan, 2016.
  2. Nosalska, K., Mazurek, G.: Marketing principles for Industry 4.0 — a conceptual framework, Engineering Management in Production and Services, 2019, 11(3), 9-20.
  3. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K.: Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN, Warszawa, 2012.
  4. Siemieniak P., Rembiasz M.: Wiedza biznesowa jako czynnik kształtujący postawy przedsiębiorcze studentów uczelni technicznej, Przedsiębiorczość - edukacja, 5(1), 2019, 100-112.
  5. Garret P., Dennis S.: Efektywna komunikacja pisemna w biznesie,  K.E. Liber, Warszawa, 2013.
  6. Carnegie D.: Jak doskonalić umiejętność skutecznej komunikacji, StudioEMKA, Warszawa, 2013.

Literatura uzupełniająca

  1. Nęcki Z: Chwyty negocjacyjne – przegląd zagadnień, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica, 48, 2018, 129-146.
  2. Budzanowska-Drzewiecka M., Marcinkowski A., Motyl-Adamczyk A.: Różnice kulturowe w komunikacji biznesowej, Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016.
  3. Hamilton Ch.: Skuteczna komunikacja w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011.
  4. Holliday M.: Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, Helion, Gliwice, 2006.
  5. Hambridge S.: Netiquette Guidelines, Intel Corp., 1995, http://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt

Uwagi

Brak


Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-04-2020 15:07)