SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Handel i usługi internetowe - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Handel i usługi internetowe
Kod przedmiotu 04.2-WE-BizElP-HiUI
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Biznes elektroniczny
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Łukasz Hładowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę
Projekt 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie słuchaczy z podstawami instalacji, konfiguracji, zabezpieczania i obsługi sklepów internetowych z uwzględnieniem integracji płatności.

Wymagania wstępne

Systemy komunikacyjne e-biznesu.

Zakres tematyczny

Podstawy bezpieczeństwa systemów informatycznych stosowanych w e-biznesie.

Konfiguracja i wykorzystanie nowoczesnych platform sklepów internetowych:

  • podstawy konfiguracji systemu Linux na potrzeby ich instalacji
  • konfiguracja systemów sprzedażowych,
  • techniki obsługi płatności elektronicznych i ich integracja z systemami sklepów internetowych
  • sposoby wykorzystania w sprzedaży internetowej

Porównanie funkcjonalności i kosztów użytkowania wybranych platform.

 

Metody kształcenia

Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem projektora.

Laboratorium - zajęcia praktyczne w laboratorium komputerowym.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład – sprawdzian w formie pisemnej, realizowany na koniec semestru.
Laboratorium – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów kursu szkoleniowego.
Ocena końcowa = 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć wykład + 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć laboratorium.

Literatura podstawowa

  1. Kyciak, W., Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy. Wydanie II, Helion, 2012,
  2. Kępa, L., Tomasik, P., Dobrzyński, S., Bezpieczeństwo systemu e-commerce, czyli jak bez ryzyka prowadzić biznes w internecie, Onepress, 2012,
  3. Puzyrkiewicz D., Biblia copywritingu. Wydanie II poszerzone, Onepress 2019.

Literatura uzupełniająca

  1. Dutko, M. Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament, Onepress 2016.
  2. Ries, E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion, 2012.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Marcin Mrugalski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 28-04-2020 13:16)