SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Komunikacja interpersonalna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Komunikacja interpersonalna
Kod przedmiotu 15.9-WE-EP-KI
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Elektrotechnika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Rozwój umiejętności i kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej w pracy zespołowej.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem. Autoprezentacja. Zasady skutecznej autoprezentacji, autoprezentacja w miejscu pracy. Asertywność i praktyczne zastosowanie zachowań asertywnych.

Zespół. Zespoły w środowisku pracy. Role zespołowe. Etapy rozwoju zespołu. Komunikacja w zespole. Problemy zespołu.

Efektywne i nieefektywne wzorce zachowań.

Konflikt. Źródła i rodzaje konfliktów. Rola konfliktu. Zachowania w sytuacji konfliktu, sposoby rozwiązywania konfliktu.

Metody kształcenia

gry symulacyjne, dyskusja, praca w grupach, metoda projektu

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczenia ze wszystkich form sprawdzających. Szczegółowe informacje przedstawiane są przez prowadzącego na pierwszych zajęciach.

Literatura podstawowa

  1. Belbin R. M.: Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk, 2008.

  2. Ławicka-Kruk K.: Contemporary models of managerial competences, Organization & Management Scientific Quartely, 2017. 65-77.

  3. Mostert NM.: Belbin – the Way Forward for Innovation Teams, Journal of Creativity and Business Innovation, Vol. 1, 2015, 35-48.

  4. Konin JG., Denegar CR.: Professional Presentations for an International Audience, Athletic Training Education Journal (Allen Press Publishing Services Inc), 2019, 14(4), 323.

Literatura uzupełniająca

  1. Karten N., Gottesdiener E.: Presentation Skills for Technical Professionals : Achieving Excellence. Ely, Cambridgeshire, United Kingdom: ITGP; 2010.

  2. Sturges J., Brusino J.: Great Presentations. Alexandria, VA: Association For Talent Development; 2017.

Uwagi

Brak.


Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-04-2020 20:25)