SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Projekt grupowy |
Kod przedmiotu | 11.3-WE-INFP-PrG-ISM |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Informatyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Projekt | 60 | 4 | 36 | 2,4 | Zaliczenie na ocenę |
Przedstawienie studentom problematyki podejmowania i pełnienia ról w projekcie, wykorzystanie technologii IT oraz realizacja zadań zespołowych.
Realizacja zadań w zespołach. Tematyka realizowanych projektów jest wypracowywana i (ew.) współrealizowana przez przedsiębiorców z branży IT z regionu, bądź inne firmy, w zakresie szeroko pojętych zastosowań informatyki. W ramach realizacji projektów studenci poznają i stosują aspekty następujących zagadnień:
role uczestników projektu,
harmonogramowanie i rozliczanie zadań,
rozwiązywanie problemów i konfliktów,
ocena i weryfikacja postępów realizacji zadania,
realizacja projektu informatycznego przy współudziale partnerów z branży IT,
weryfikacja wyników, analiza błędów, dyskusja metod naprawczych.
burza mózgów, konsultacje, praca w grupach, zajęcia praktyczne, metoda przypadków, metoda projektu, współpraca i konsultacje z przedstawicielem/przedstawicielami firmy zewnętrznej
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich form sprawdzających.
Belbin R. M.: Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk, 2008.
Chomiak-Orsa I., Kołtonowska A.: Identyfikacja problemów komunikacji w relacji IT - biznes w projektach informatycznych. Spojrzenie z perspektywy uczestnika procesu wytwórczego. Business Informatics / Informatyka Ekonomiczna. 2016, 2(40), 9-24.
IEEE standards, The Standards Development Lifecycle – https://standards.ieee.org/develop/
Ławicka-Kruk K.: Contemporary models of managerial competences, Organization & Management Scientific Quartely, 2017. 65-77. 10.29119/1899-6116.2017.38.4.
Mostert NM.: Belbin – the Way Forward for Innovation Teams, Journal of Creativity and Business Innovation, 1, 2015, 35-48.
Paterek P.: Agile Transformation Changes from the Perspective of Project Team Values. PM World Journal. 2019, 8(4), 1-16.
Wietecha M.: Model kompetencji miękkich programisty w kontekście wymagań stawianych pracownikom technicznym sektora informatycznego. Scientific Papers of Silesian University of Technology Organization & Management / Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej Seria Organizacji i Zarządzanie. 2018, (117), 699-714.
Materiały przekazane przez partnerów współrealizujących projekty.
Zalewski M.: Zróżnicowanie metod zarządzania projektami informatycznymi jako źródło przewag konkurencyjnych. Catallaxy. 2019, 4(1), 57-72.
Materiały informacyjne, https://slack.com
Brak.
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-04-2020 19:38)