SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Zarządzanie kadrami w turystyce - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Zarządzanie kadrami w turystyce
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-ZKT
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Zbigniew Świątkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Egzamin
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Warsztaty 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie wiedzy i nabycie umiejętności z zakresu procesu zarządzania kadrami w turystyce, znaczenia jego instrumentów w działalności przedsiębiorstw turystycznych w tym m. in.  rekrutacji i selekcji pracowników, szkoleń, motywowania i oceniania pracowników, identyfikowania i zaspokajania ich potrzeb zawodowych

Wymagania wstępne

Znajomość ekonomii, podstaw prawa, zarządzania

Zakres tematyczny

Wykłady:

  • Teoretyczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi w turystyce.
  • Turystyka jako sektor gospodarki
  • Praca jako czynnik produkcji w sektorze turystycznym.
  • Przygotowanie procesu rekrutacji w przedsiębiorstwach turystycznych .
  • Metody rekrutacji personelu.
  • Rozmowa kwalifikacyjna.
  • Testy psychologiczne.
  • Assessment Center.
  • Motywowanie kadry pracowniczej.
  • Rola szkoleń w rozwoju zawodowym pracowników przedsiębiorstw turystycznych.
  • Ocenianie pracowników.
  • Uwarunkowania kulturowe i ich wpływ na zarządzanie zasobami ludzkimi w turystyce międzynarodowej.

Ćwiczenia i laboratorium

  • Sporządzanie opisów stanowisk pracy.
  • Profil kompetencji pracownika turystyki.
  • Ustalanie potrzeb personalnych przedsiębiorstwa turystycznego.
  • Badanie przydatności kandydatów do pracy w przedsiębiorstwie turystycznym.
  • Procedura zwalniania pracowników. Program zwolnień monitorowanych.
  • Konstruowanie kwestionariuszy ocen pracowniczych w przedsiębiorstwie turystycznym.
  • Budowa i doskonalenie systemu wynagradzania.
  • Planowanie ścieżek kariery zawodowej w przedsiębiorstwie turystycznym.

Metody kształcenia

Wykład – w zależności od omawianego problemu - metody konwencjonalne lub problemowe,

Ćwiczenia -  dyskusja, pokaz, prezentacja, realizacja jednego zadania grupowego w formie prezentacji

Warsztaty - przygotowanie projektu

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena końcowa z przedmiotu jest pochodną oceny z egzaminu (50%), oceny z ćwiczeń (25%) i oceny z warsztatów (25%)

Literatura podstawowa

Z. Pawlak, Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, Wyd. Poltext, Warszawa 2011.

A. Tokarz, Zarządzanie zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym, Wyd. Difin, Warszawa 2008.

A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Strategie, procesy, metody, Wyd. PWE Warszawa 2008.

Literatura uzupełniająca

A. Miś, Koncepcja rozwoju kariery zawodowej w organizacji, Wyd. UE w Krakowie, Kraków 2007.

J. Moczydłowska, K. Kowalewski, Nowe koncepcje zarządzania ludźmi, Wyd. Difin, Warszawa, 2014.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Zbigniew Świątkowski (ostatnia modyfikacja: 14-04-2020 11:38)