SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Dystrybucja usług w turystyce - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Dystrybucja usług w turystyce
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-DUT
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Zbigniew Świątkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Warsztaty 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie z zagadnieniami związanymi z dystrybucją w turystyce oraz zapoznanie ze stosowanymi w procesach dystrybucji rozwiązaniami informatycznymi. Przedmiot umożliwia zdobycie umiejętności w zakresie praktycznego zastosowania najnowszych technik dystrybucyjnych i posługiwania się systemami informatycznymi stosowanymi w dystrybucji usług turystycznych

Wymagania wstępne

Znajomość podstaw marketingu, podstawowa znajomość informatyki i umiejętność obsługi komputera, podstawowa wiedza w zakresie obsługi ruchu turystycznego, znajomość podstawowych pojęć występujących w turystyce.

Zakres tematyczny

Wykłady:

  • Podstawowe pojęcia i definicje związane z dystrybucją usług turystycznych i funkcjonowaniem systemów informacyjnych i rezerwacyjnych.
  • Podstawowe techniki dystrybucyjne.
  • Zastosowanie technologii informatycznych w systemach dystrybucji usług turystycznych.
  • Internet a zachowania nabywcze konsumentów produktów turystycznych.
  • Wykorzystanie Internetu w dystrybucji produktu turystycznego przez producentów usług turystycznych.
  • Wykorzystanie internetowych systemów dystrybucji przez pośredników w turystyce.

Warsztaty

  • Internet na rynku turystycznym.
  • Praktyczne działania na systemach informacyjno-rezerwacyjnych funkcjonujących w różnych działach turystyki.

Metody kształcenia

Prezentacja multimedialna z elementami konwersatorium o charakterze interakcyjnym
Dyskusja dydaktyczna o charakterze problemowym
Praktyczne zapoznanie się i korzystanie z systemów informatycznych istniejących w dostępnych źródłach na stronach internetowych

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena z przedmiotu jest średnią ocen z wykładów (50%) i z warsztatów (50%)

Literatura podstawowa

M. Nalazek,  Internetowe kanały dystrybucji na rynku turystycznym, Wyd. Difin, Warszawa 2010.
Metodyka i technika obsługi ruchu turystycznego, pod red. Bosiacki S., Śniadek J., AWF w Poznaniu, Poznań 2004.
M. Bojarska, K. Matuszewski, Programy informatyczne w turystyce i hotelarstwie, WSS-P Lublin 2006.

Literatura uzupełniająca

I. Jędrzejczyk I., Nowoczesny biznes turystyczny, PWN Warszawa 2000
M. Nalazek, J. Moskała, W. Błaszczuk, K. Łopaciński, K. Sikora. Internet w turystyce i hotelarstwie. Informatyka w hotelarstwie, Ministerstwo Gospodarki, Polskie Zrzeszenie Hoteli, Warszawa 2003.

E. Frąckiewicz, Marketing internetowy, Wyd. PWN, Warszawa 2006                                                                                                                                         

T.Maciejowski, Firma w Internecie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2009

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 20-04-2020 17:26)