SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Nowe trendy w turystyce |
Kod przedmiotu | 04.4-WZS-TiRP-NTwT |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przekonanie studenta o konieczności prognozowania i planowania przyszłości. przekazanie studentowi wiedzy o determinantach rozwoju turystyki. wskazanie na praktycznych przykładach w ujęciu dynamicznym wpływu owych determinant na zmiany w popycie i podaży turystycznej.
1. Podstawowa znajomość ekonomiki turystyki (definicja turystyki, ruchu turystycznego, funkcji turystycznej, rodzajów turystyki itp.).
2. Podstawowe wiadomości dotyczące rynku turystycznego.
3. Wiadomości podstawowe dotyczące geografii turystycznej.
1. definicja turystyki, ruchu i rynku turystycznego oraz charakterystyka uwarunkowań rozwoju turystyki
2. podział uwarunkowań na egzo- i endogeniczne
3. uwarunkowanie egzogeniczne - wpływ zmian demograficznych i ekonomicznych na popyt
4. zmiany w środowisku naturalnym (klimatyczne, rozwój zrównoważony) i skutki nieprzewidzianych kryzysów na rozwój turystyki
5. tendencje w rozwoju transportu turystycznego i ich wpływ na rynek
6. techniki teleinformatyczne i ich wpływ na zachowania producentów i konsumentów
7. uwarunkowania endogeniczne - tendencje w hotelarstwie i gastronomii
8. produkty turystyczne i zmiany w strukturze oferowanych produktów jako sposób dostosowania się do popytu nabywców
9. rozwój sportów ekstremalnych, turystyki przemysłowej i kulturowej jako przykłady zmian w produkcie turystycznym
10. zmiany kanałów dystrybucji usług turystycznych i fuzje na rynku turystycznym
11. interwencjonizm i zadania samorządów terytorialnych w rozwoju turystyki
wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
kolokwium zaliczeniowe z pytaniami otwartymi
1. Gołembski G. (red), Nowe trendy rozwoju turystyki, PWSZ w Sulechowie, Sulechów 2008.
2. Młynarczyk Z. (red.), Uwarunkowania i plany rozwoju turystyki UAM Poznań 2011.
3. Stefaniak M., Kamel M., Muzea i wystawy interaktywne w Polsce. Współczesna atrakcja turystyczna, Turystyka Kulturowa 2014.
4. Rudnicki M., Znaczenie portali zakupowych typu Groupon w procesie decyzyjnym turysty a inne technologie informacyjno-komunikacyjne, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 473, Wrocław 2017.
5. Sidorkiewicz M., Wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej do promocji oferty touroperatorów. Ujęcie teoretyczne, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 473, Wrocław 2017.
6. Jaremen D., Nawrocka E., Konkurencyjność Airbnb na rynku hotelarskim, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 473, Wrocław 2017.
1. Tourism in the 2020s, wykład Claude Origet du Cluzeau
2. Majewska J., Napierała, Adamiak, Wykorzystanie nowych technologii informacyjnych do opisu przestrzeni turystycznej, Folia Turistica, Kraków 2016.
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 05-04-2020 15:30)