SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Fakultet 5 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Fakultet 5
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-F5.
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 10 0,67 6 0,4 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 20 1,33 12 0,8 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przedmiot stawia sobie za cel zapoznanie z zagadnieniami związanymi z zastosowaniem systemów rezerwacyjnych w Turystyce, od podstawowych pojęć i definicji związanych z dostarczaniem usług turystycznych poczynając, poprzez zapoznanie ze stosowanymi w procesach dystrybucji rozwiązaniami informatycznymi, aż po praktyczną umiejętność pracy z nowoczesnymi systemami dystrybucyjnymi na przykładzie Globalnego Systemu Dystrybucyjnego AMADEUS. Przedmiot umożliwia zdobycie umiejętności w zakresie praktycznego zastosowania najnowszych technik dystrybucyjnych i posługiwania się systemami informatycznymi stosowanymi w dystrybucji usług turystycznych.

 

Wymagania wstępne

Znajomość podstaw marketingu, podstawowa znajomość informatyki i umiejętność obsługi komputera, podstawowa wiedza w zakresie obsługi ruchu turystycznego, znajomość podstawowych pojęć występujących w turystyce.

Zakres tematyczny

- Podstawowe pojęcia i definicje związane z dystrybucją usług turystycznych.

- Podstawowe techniki dystrybucyjne.

- Zastosowanie technologii informatycznych w systemach dystrybucji usług turystycznych.

- Internet a zachowania nabywcze konsumentów produktów turystycznych.

- Wykorzystanie Internetu w dystrybucji produktu turystycznego przez producentów usług turystycznych.

- Wykorzystanie internetowych systemów dystrybucji przez pośredników w turystyce.

- Wpływ Internetu na rynek turystyczny.

- System rezerwacyjny Amadeus Vista.

- System rezerwacyjny Iris.

- System rezerwacyjny Toma.

- System rezerwacyjny Merlin.

- Systemy rezerwacyjne do dystrybucji usług hotelowych: merigo, bedsonline, booking.com, expedia

- Społecznościowe portale turystyczne; holidaycheck, tripadvisor, zoover

Metody kształcenia

- prezentacje studentów

- praca z komputerem

- praca z materiałami szkoleniowymi AMADEUS POLSKA

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

- kolokwia w trakcie semestru

- ocena prezentacji przygotowywanych przez studentów

- ocena praktycznych działań wykonywanych przez studentów na informatycznych platformach dystrybucyjnych

Literatura podstawowa

Nalazek M., Internetowe kanały dystrybucji na rynku turystycznym, Difini, Warszawa 2010, całość

Metodyka i technika obsługi ruchu turystycznego, pod red. Bosiacki S., Śniadek J., AWF w Poznaniu, Poznań 2004, str. 169-179

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 05-04-2020 15:50)