SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Fakultet 5 |
Kod przedmiotu | 04.4-WZS-TiRP-F5. |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 10 | 0,67 | 6 | 0,4 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 20 | 1,33 | 12 | 0,8 | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot stawia sobie za cel zapoznanie z zagadnieniami związanymi z zastosowaniem systemów rezerwacyjnych w Turystyce, od podstawowych pojęć i definicji związanych z dostarczaniem usług turystycznych poczynając, poprzez zapoznanie ze stosowanymi w procesach dystrybucji rozwiązaniami informatycznymi, aż po praktyczną umiejętność pracy z nowoczesnymi systemami dystrybucyjnymi na przykładzie Globalnego Systemu Dystrybucyjnego AMADEUS. Przedmiot umożliwia zdobycie umiejętności w zakresie praktycznego zastosowania najnowszych technik dystrybucyjnych i posługiwania się systemami informatycznymi stosowanymi w dystrybucji usług turystycznych.
Znajomość podstaw marketingu, podstawowa znajomość informatyki i umiejętność obsługi komputera, podstawowa wiedza w zakresie obsługi ruchu turystycznego, znajomość podstawowych pojęć występujących w turystyce.
- Podstawowe pojęcia i definicje związane z dystrybucją usług turystycznych.
- Podstawowe techniki dystrybucyjne.
- Zastosowanie technologii informatycznych w systemach dystrybucji usług turystycznych.
- Internet a zachowania nabywcze konsumentów produktów turystycznych.
- Wykorzystanie Internetu w dystrybucji produktu turystycznego przez producentów usług turystycznych.
- Wykorzystanie internetowych systemów dystrybucji przez pośredników w turystyce.
- Wpływ Internetu na rynek turystyczny.
- System rezerwacyjny Amadeus Vista.
- System rezerwacyjny Iris.
- System rezerwacyjny Toma.
- System rezerwacyjny Merlin.
- Systemy rezerwacyjne do dystrybucji usług hotelowych: merigo, bedsonline, booking.com, expedia
- Społecznościowe portale turystyczne; holidaycheck, tripadvisor, zoover
- prezentacje studentów
- praca z komputerem
- praca z materiałami szkoleniowymi AMADEUS POLSKA
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
- kolokwia w trakcie semestru
- ocena prezentacji przygotowywanych przez studentów
- ocena praktycznych działań wykonywanych przez studentów na informatycznych platformach dystrybucyjnych
Nalazek M., Internetowe kanały dystrybucji na rynku turystycznym, Difini, Warszawa 2010, całość
Metodyka i technika obsługi ruchu turystycznego, pod red. Bosiacki S., Śniadek J., AWF w Poznaniu, Poznań 2004, str. 169-179
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 05-04-2020 15:50)