SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Systemy usług prawniczych (Legal management) - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Systemy usług prawniczych (Legal management)
Kod przedmiotu 10.9-WX-PR-SUP- 17
Wydział Wydział Prawa i Administracji
Kierunek Prawo
Profil praktyczny
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Robert Wysocki
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studenta z uwarunkowaniami społecznymi, ekonomicznymi i organizacyjnymi, w tym zasadami pracy zespołowej w procesie świadczenia usług prawniczych.

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

1. Pojęcie usługi prawniczej
2. Pojęcie wymiaru sprawiedliwości 
3. Rynki usług prawniczych
4. Formy świadczenia usług prawniczych
5. Rozwiązania organizacyjne świadczenia usług prawniczych 
6. Model tworzenia wartości w procesie świadczenia usługi prawniczej
7. Obszary wiedzy świadczenia usług prawniczych
8. Metody oceny efektywności świadczenia usług prawniczych
9. Usługi prawnicze a rozwój społeczno-gospodarczy

Metody kształcenia

W ramach zajęć stosowane będą następujące metody: dyskusja na zadany temat; analiza studium przypadku; praca w zespołach zadaniowych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie co najmniej 60 punktów na 100 z pracy pisemnej, a także 60 punktów na 100 z aktywności na zajęciach. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzysaknych z pracy piemnej i aktywności na zajęciach.

Literatura podstawowa

Literatura każdorazowo ustalana przez wykładowcę.
1. D. Hołubiec, Zarządzanie kancelarią prawną, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.
2. S.B. Levy, Legal Project Management: Control Costs, Meet Schedules, Manage Risks, and Maintain Sanity, Seattle, USA, 2009.
3. P. Gottschalk, Knowledge management systems: value shop creation, Idea Group Publishing, Hershey, London, Melbourne, Singapore 2007.
4. P.M. Senge, A. Kleiner, Ch. Roberts, R.B. Ross, B.J. Smith, Piąta dyscyplina, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
5. P. Grajewski, Organizacja procesowa, PWE, Warszawa 2007.
6. M. Gusowski, Konkurencyjność kancelarii prawnych. Jak zdobyć i utrzymać przewagę? Wolters Kluwer, Warszawa 2017.
7. K. Schwaber, J. Sutherland, Scrum Guide, Przewodnik po Scrumie, Reguły gry, 2017.
8. M.A. Maratto, Legal Project Management, A better way for lawyers and clients to work together, Itkowitz PLLC, New York, 2018.

Literatura uzupełniająca

Literatura każdorazowo ustalana przez wykładowcę.
1. K. Hejosza (red), Metodyka zarządzania jednostkami wymiaru sprawiedliwości,  Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury, Kraków 2014.
2. M. Gnusowski, Sposoby konkurowania kancelarii prawnych z obszaru wielkopolski [w:] Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, Rok LXXVII, Zeszyt 4/2015.
3. P. Krzyworzeka, Rola czasu pracy w kulturze profesjonalnej prawników, [w:] Management and Business Administration, Central Europe, Vol. 22, No. 1(124).
4. S.M. Kabene, P. King, N. Skaini, Knowledge Management in Law Firms, [w:] Journal of Information, Law and Technology, 2006(1).
5. B. Puczkowski, M. Bylińska, Ekonomiczna efektywność prawa w sprawach karnych, [w:] Przegląd Prawno-Ekonomiczny, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Zamiejscowy Prawa i Nauk o Gospodarce w Stalowej Woli, 2013/4.
6. W. Florczak, System poradnictwa prawnego i obywatelskiego: rozważania ekonomisty i próba operacjonalizacji, „Opracowanie kompleksowych i trwałych mechanizmów wsparcia dla poradnictwa prawnego i obywatelskiego w Polsce”, Warszawa 2012.
7. D. Jemielniak, Stu prawników na dnie morza, Raport z badań terenowych prawników na Harvardzie, Management and Business Administration, Central Europe Vol. 23, No. 2(125).
8. J. Winczorek, Ubezpieczenia ochrony prawnej a rynek usług prawniczych w Polsce w świetle danych empirycznych, Wiadomości Ubezpieczeniowe, Zeszyt 3, 2013.
9. D. Jemielniak (red.), Legal Professions at the Crossroads, New York, Peter Lang, 2014.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Wiktor Trybka (ostatnia modyfikacja: 14-04-2020 15:21)