SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Dydaktyka języka angielskiego - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Dydaktyka języka angielskiego
Kod przedmiotu Ć5.1-WH-FAP-DJA-Ć-S14_genY6L4R
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia angielska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Występuje w specjalnościach nauczycielska
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr hab. Mariusz Kruk, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 30 2 Egzamin
Ćwiczenia 30 2 30 2 Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest:

  • powiązanie wiedzy teoretycznej dotyczącej teorii języka, jego uczenia się, nauczania i używania z praktyką nauczycielską,
  • uświadomienie studentom dystynktywnych cech polskiego kontekstu edukacyjnego,
  • zapoznanie studentów z podstawową terminologią glottodydaktyczną,
  • efektywne nauczanie podsystemów i sprawności języka angielskiego,
  • wykształcenie umiejętności planowania lekcji języka angielskiego, doboru materiałów i pomocy dydaktycznych,
  • promowanie refleksji nad własną praktyką nauczycielską.

Wymagania wstępne

Brak wymagań.

Zakres tematyczny

  • Przegląd metod nauczania.
  • Nauczanie podsystemów i sprawności języka angielskiego.
  • Rola nauczyciela i ucznia.
  • Formy pracy.
  • Praca z uczniem słabym i zdolnym oraz z uczniami z dysfunkcjami.
  • Czynniki afektywne.
  • Strategie uczenia się i trening strategiczny.
  • Rozkłady materiału, planowanie lekcji języka angielskiego, jej prowadzenie oraz kształtowanie umiejętności obserwacji i analizy zajęć.
  • Informacja zwrotna.
  • Testowanie i ocenianie.
  • Materiały dydaktyczne i ich ewaluacja.

Metody kształcenia

Wykład, dyskusja, burza mózgów, metoda przypadków.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywny udział w zajęciach, wykonywanie prac domowych, pozytywne oceny z kontroli bieżącej, egzamin końcowy.

Literatura podstawowa

Brown, H. D. (2000). Principles of language learning and teaching. White Plains, NY: Pearson Education.

Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching. Harlow: Pearson Education.

Johnson, K. (2001). An introduction to foreign language learning and teaching. Harlow: Pearson Education.

Komorowska, H. (2003). Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.

Ur, P. (1996). A course in English language teaching. Cambridge: CUP.

Literatura uzupełniająca

Celce-Murcia, M. (Ed.). (2001). Teaching English as a second or foreign language. London: Heinle and Heinle.

Krajka, J. (2007). English language teaching in the Internet-assisted environment. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 16-07-2020 19:44)