SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język biznesu I - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język biznesu I
Kod przedmiotu 04.1-WH-FRSP-BIZ1-K-S14_gen0ZDKQ
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia rosyjska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski i rosyjski
Sylabus opracował
  • dr hab. Małgorzata Łuczyk, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie podstawowego słownictwa i konstrukcji gramatycznych potencjalnie występujących w realnych komunikacyjnych sytuacjach biznesowych w Rosji,  w których może się znaleźć  polski przedsiębiorca. Przybliżenie mentalności rosyjskiego partnera biznesowego.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Tematyka zajęć dotyczy nieskomplikowanych sytuacji komunikacyjnych, takich jak: rozmowa kwalifikacyjna; formy etykiety służbowej: zawieranie znajomości, oficjalne formy zwracania się do partnera biznesowego, rozmowa telefoniczna; pozyskiwanie nowych kontaktów biznesowych (networking); organizacja kampanii reklamowej;  walne zebranie akcjonariuszy; rozwiązywanie problemów w firmie: związki zawodowe, Sąd Arbitrażowy; badanie rynku: popyt, podaż i inflacja; godzenie obowiązków służbowych z życiem osobistym biznesmena; delegacja służbowa; rozmowa z potencjalnym klientem; konferencja dla przedstawicieli handlowych; sukces w handlu - od czego zależy?.

Metody kształcenia

Praca z książką (z podręcznikiem, z oryginalnym rosyjskim tekstem publicystycznym - indywidualna i w zespole), pogadanka, metoda sytuacyjna, dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Pozytywne oceny na podstawie kontroli bieżącej.

Literatura podstawowa

  1. I. Kabyszewa, K. Kusal, Rosyjski język biznesu w 30 dni, cz. 1, Warszawa 2003.
  2. L. Jochym-Kuszlikowa, E. Kossakowska, Słownik rosyjsko-polski. Biznes i gospodarka, Warszawa 2008.
  3. J. Siskind, Русский язык в бизнесе, Warszawa 2010.

Literatura uzupełniająca

  1. N. Bondar, S. Chwatow, Бизнес-контакт. Komunikacja biznesowa po rosyjsku, cz. 1-2, Warszawa 2010.
  2. L. Fast, Biznesmeni mówią po rosyjsku dla średnio zaawansowanych, Warszawa 2010.
  3. L. Kłobukowa, I. Michałkina, S. Chawronina, Język rosyjski w sferze biznesu, Warszawa 2012.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Małgorzata Łuczyk, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 10-07-2020 16:37)