SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język rosyjski w sferze handlu i usług - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język rosyjski w sferze handlu i usług
Kod przedmiotu 04.1-WH-FRSP-JRHU-S19
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia rosyjska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski i rosyjski
Sylabus opracował
  • dr Agnieszka Łazar
  • dr hab. Małgorzata Łuczyk, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem pośrednim jest doskonalenie języka rosyjskiego aktualnie używanego przy nawiązywaniu kontaktów biznesowych i zawieraniu transakcji międzynarodowych w sferze handlu i usług wybranych branży i dziedzin gospodarki. Cel finalny - to przygotowanie absolwenta do pracy w różnego rodzaju firmach (handlowych, usługowych, pośrednictwa i in.) współpracujących z partnerami z krajów rosyjskiego obszaru językowego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka rosyjskiego min. na poziomie B1.

Zakres tematyczny

Rosyjski rynek towarów i usług: rynek dóbr przemysłowych, rynek dóbr konsumpcyjnych; rynek usług; asortyment towarów i usług. Działalność marketingowa: podstawowe pojęcia (podaż, popyt, konkurencja i in.); rodzaje marketingu. Sposoby promocji towarów i usług na rynku: PR; stymulowanie sprzedaży; sprzedaż bezpośrednia. Reklama świadczonych usług oraz oferowanych towarów. Rodzaje operacji przy zawieraniu transakcji handlowych.

Metody kształcenia

Praca z książką (z podręcznikiem, praca z oryginalnym tekstem publicystycznym z prasy rosyjskiej – indywidualna i w zespole), pogadanka, metoda sytuacyjna, metody ćwiczebne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie na ocenę na podstawie pozytywnych ocen z odpowiedzi ustnych i pisemnych oraz prac kontrolnych.

Literatura podstawowa

  1. S. Chawronina, B. Dereń, L. Kłobukowa, I. Michałkina, J. Tarsa, F. Witkowska-Lewicka, Język rosyjski w sferze biznesu, Warszawa 2011.
  2. N. Bondar, S. Chwatow, Бизнес-контакт. Komunikacja biznesowa po rosyjsku, cz. 1-2, Warszawa 2010.
  3. S. Chwatow, R. Hajczuk, Русский язык в бизнесе, Warszawa 2000.
  4. L. Fast, Biznesmeni mówią po rosyjsku dla zaawansowanych, Warszawa 2010.
  5. Zasoby internetowe.

Literatura uzupełniająca

  1. L. Jochym-Kuszlikowa, E. Kossakowska, Słownik rosyjsko-polski. Biznes i gospodarka, Warszawa 2009.
  2. Краткий экономический словарь, под ред. А.Н. Азрилияна, Москва 2007.
  3. J. Lubocha-Kruglik, T. Zobek, A. Zych, Rosyjsko-polski słownik tematyczny: ekonomia, Warszawa 2001.
  4. Словарь терминов современного предпринимателя, ред.В.В. Морковкин, Москва 2005.

Uwagi

Język nauczania: rosyjski i polski.


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Łazar (ostatnia modyfikacja: 09-07-2020 15:05)