SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Edukacja ekologiczna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Edukacja ekologiczna
Kod przedmiotu 13.0-WB-BZŚP-EdEk-S17
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Biomonitoring i zarządzanie środowiskiem
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Elżbieta Roland
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Wyposażenie studenta w podstawową wiedzę i umiejętności niezbędne do realizacji zadań edukacyjnych pomocnych w upowszechnianiu wiedzy przyrodniczej.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza z zakresu bioróżnorodności, ochrony środowiska, ochrony przyrody

Zakres tematyczny

1. Cele edukacji ekologicznej, przyrodniczej.

2. Planowanie działań edukacyjnych.

3. Metody realizacji edukacji przyrodniczej.

4. Projekt jako metoda w edukacji przyrodniczej.

5. Ścieżki dydaktyczne w edukacji przyrodniczej.

6. Materiały dydaktyczne stosowane w edukacji przyrodniczej (pakiety edukacyjne, przewodniki, materiały dydaktyczne dla nauczycieli, uczniów, strony internetowe itp.).

7. Różnorodność stosowanych form edukacji ekologicznej, przyrodniczej.

Metody kształcenia

podająca (prelekcja); praktyczna (przygotowanie projektu działań edukacyjnych)

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

przygotowanie konspektu działań edukacyjnych  prezentacja propozycji, aktywny udział w zajęciach

Literatura podstawowa

1. Stawiński W. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. PWN, Warszawa, 2000.

2. Tuszyńska L. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. WUW, Warszawa 2003.

3. Potyrała K., Walosik A. (red). Edukacja przyrodnicza wobec wyzwań przyszłości. Kraków 2011.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Elżbieta Roland (ostatnia modyfikacja: 27-04-2020 19:57)