Poznanie uwarunkowań prawnych (międzynarodowych i krajowych) dla edukacji ekologicznej.
Poznanie roli administracji publicznej w kształtowaniu świadomości ekologicznej społeczeństwa.
Wymagania wstępne
Brak
Zakres tematyczny
Rola edukacji ekologicznej (przyrodniczej) w kształtowaniu świadomości ekologicznej społeczeństwa.
Wydarzenia międzynarodowe poświęcone opracowaniu strategii działań na polu wychowania i nauczania środowiskowego – wypracowane i przyjęte dokumenty.
Edukacja dla rozwoju zrównoważonego w ustawodawstwie Rzeczypospolitej Polskiej – wybrane akty prawne traktujące o miejscu i roli edukacji ekologicznej. Narodowa Strategia Edukacji Ekologicznej oraz inne uregulowania prawne w zakresie działalności krajowych fundacji i stowarzyszeń.
Edukacja formalna i nieformalna w Polsce.
Rola organów administracji w kształtowaniu świadomości ekologicznej mieszkańców.
Ewaluacja działań edukacyjnych..
Metody kształcenia
podająca (prelekcja), problemowa (dyskusja)
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie kolokwium końcowego polegającego na ocenie przykładowego wniosku o dofinansowanie działalności edukacyjnej
Literatura podstawowa
Narodowa Strategia Edukacji Ekologicznej
Deklaracja z Rio De Janeiro w sprawie środowiska i rozwoju, Preambuła II Konferencja Narodów Zjednoczonych ”Środowisko i Rozwój”
Strategia Zrównoważonego Rozwoju Polski do 2025 roku.
Podstawa programowa kształcenia ogólnego
Strategie rozwoju województwa, gminy itp
Literatura uzupełniająca
Uwagi
Udział w konsultacjach podczas dyżurów i konsultacje e-mailowe
Zmodyfikowane przez dr Elżbieta Roland (ostatnia modyfikacja: 27-04-2020 20:05)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.