SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyczna nauka języka francuskiego V - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyczna nauka języka francuskiego V
Kod przedmiotu 09.1-WA-FRMP-PNJF5-S19
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia francuska z drugim językiem romańskim
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania francuski
Sylabus opracował
  • dr Elżbieta Jastrzębska
  • dr Witold Kowalski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
PNJF5-sprawności zintegrowane - Konwersatorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę
PNJF5-pisanie - Konwersatorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Osiągnięcie poziomu C1 znajomości języka francuskiego wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w zakresie gramatyki praktycznej, konwersacji, rozumienia ze słuchu, pisania i rozumienia tekstu pisanego. 

Dalsze doskonalenie sprawności pisania w zakresie formalnym i semantycznym.

Przygotowanie do otwartej pisemnej komunikacji z przedstawicielami francuskiego obszaru językowego.

Wymagania wstępne

Pozytywna ocena z zaliczenia PNJF z semestru V.

Zakres tematyczny

  • Rozwijanie wszystkich sprawności językowych w sposób zintegrowany i harmonijny, tworzenie tekstów ustnych i pisemnych w nawiązaniu do dokumentów autentycznych i fabrykowanych (dźwiękowych, pisanych, wizualnych i audio-wizualnych), twórcza ekspresja własna ustna i pisemna, swobodne spontaniczne interakcje w różnych sytuacjach życiowych.
  • Redagowanie tekstów o charakterze krytycznym, argumentacyjnym, narracyjnym i popularno-naukowym.
  • Rozwijanie twórczej ekspresji pisemnej poprzez tworzenie tekstów literackich: utworów poetyckich, małych form prozatorskich i dramaturgicznych.
  • Zrealizowanie projektu micro-powieści i zapoznanie się z etapami jej tworzenia.
  • Dostosowanie się do stylu odbiorcy korespondencji poprzez  odpowiedni  dobór słownictwa (w przypadku form epistolarnych).

Metody kształcenia

Konwersatorium, praca indywidualna, praca w grupach, dyskusja, rundka, burza mózgów, kula śnieżna, techniki ludyczne i kreatywne, technika ról, symulacje, ćwiczenia leksykalne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie na ocenę przedmiotu Praktyczna nauka języka francuskiego V odbywa się na podstawie frekwencji, aktywności na zajęciach oraz kontroli bieżącej: różne rodzaje prac pisemnych (np. test, sprawdzian), wypowiedzi ustne, itp.

Literatura podstawowa

  1. Abbadie, C., Chovelon, B. I Morsel, M.-H., L’expression française écrite et orale, Grenoble, PUG, 2003.
  2. Bara, S., Bonvallet, A.-M. I Rodier, C. Écritures créatives, PUG, Grenoble, 2011.
  3. Peyroutet C., Style et rhétorique, Nathan, Paris, 1994.
  4. Peyroutet C., La pratique de l’expression écrite, Paris, Nathan, 1991.
  5. Mesana-Alais, Corinne, 10 modules pour la production écrite, Didier , Paris, 2001.  

Literatura uzupełniająca

1.        Héril, A. i Mégrier D., Ateliers d’écriture pour la formation d’adultes. Retz, Paris,:2000.

2.        Peyroutet C., La pratique de l’expression écrite, Nathan, Paris, 1991.

3.        Roche,A., Guiguet, A. i Voltz, N., L’atelier d’écriture, Nathan, Paris, 2000.

Różnorodne dokumenty autentyczne (tekstowe, dźwiękowe i wizualne): medialne, użytkowe, literackie, epistolarne (korespondencja prywatna i formalna), podręczniki i materiały uzupełniające.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Witold Kowalski (ostatnia modyfikacja: 28-06-2020 19:00)