SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zajęcia terenowe w nauczaniu biologii |
Kod przedmiotu | 05.1-WB-Biol2P-ZTBiol-S19 |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Biologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Znajomość podstaw dydaktyki biologii
metoda podająca: wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
metody aktywizujące
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przygotowanie i przedstawienie konspektu zajęć terenowych.
Arends R. 1998. Uczymy się nauczać. WSiP, Warszawa.
Bernacka D. 2001. Od słów do kształcenia: przegląd współczesnych metod kształcenia. Żak, Warszawa.
Fenstermacher G.D., Solis J.F. 2000. Style nauczania. WSiP, Warszawa.
Gołębniak B.D. 2002. Uczenie metodą projektów. WSiP, Warszawa.
Joyce B., Calhoun E., Hopkins D. 1999. Przykłady modeli uczenia się i nauczania. WSiP, Warszawa.
Krzywańska J. 1999. Dydaktyka ochrony środowiska. [W:] Ochrona środowiska i żywych zasobów przyrody. R. Olaczek, A.U. Warcholińska (red.). Wydawnictwo UŁ, Łódź: 7-43.
Niemierko B. 1999. Pomiar wyników kształcenia. WSiP, Warszawa.
Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN.
Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Inne: podręczniki, poradniki metodyczne,
Podstawa programowa kształcenia ogólnego
Zmodyfikowane przez dr Elżbieta Roland (ostatnia modyfikacja: 07-05-2020 13:22)