SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski 1 |
Kod przedmiotu | 04.1-WZ-BezP-JA1 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Bezpieczeństwo narodowe |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie języka obcego na poziomie A2+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej.
Słuchanie i mówienie: student potrafi odebrać i przekazać większość informacji pojawiających się w trakcie normalnego dnia pracy, może brać udział w typowych spotkaniach i zebraniach dotyczących znanych mu tematów, wyrażać własną opinię popartą argumentacją.
Czytanie: rozumie standardowe formy korespondencji, takie jak zamówienia, zażalenia, prośby i ustalenia, rozumie zasadniczą treść sprawozdań i raportów, rozumie instrukcje, procedury, polecenia w zakresie swoich kompetencji zawodowych, potrafi korzystać z tekstów specjalistycznych z wykorzystaniem słownika.
Pisanie: potrafi prowadzić standardową korespondencję, potrafi napisać prosty raport, wymagający korekty językowej, potrafi sporządzić proste instrukcje, zarządzenia bądź sformułować procedury.
Znajomość języka obcego na poziomie A2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego
1/ Studia i studiowanie: struktura i funkcjonowanie uczelni wyższych w Polsce i krajach anglosaskich; 2/ Praca i życie za granicą, prowadzenie rozmowy nieformalnej na temat pracy, prowadzenie korespondencji: język formalny i nieformalny, rekrutacja i poszukiwanie pracy; 3/ zagadnienia ogólne związane z organami ścigania, 4/ ruch drogowy i pojazdy, kradzież pojazdów kontrola pojazdu, naruszanie przepisów ruchu drogowego 5/ zachowania aspołeczne i działania prewencyjne; zachowanie turystów.
Metodyka komunikacyjna nauczania języka obcego, korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych, tłumaczenie
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Weryfikacja: uzyskanie co najmniej 60% w wynikach testów
angielski
Boyle, Ch, Chersan I., Campaign, English for Law Enforcement, Macmillan, , Oxford, 2009
niemiecki
Gębal P., Ganczar M., Kołsut S., Repetytorium leksykalne, LektorKlett, Poznań, 2006.
Rostek E., Deutsch Repetytorium tematyczno-leksykalne 2, Wagros, Poznań ,2010.
angielski
Sendur A., Warecka A., English for Safety, Security and Law Enforcement, Krakowska Akademia im. A. Frycza Modrzewskiego, Kraków, 2012
Szymański M., Kniewel W., Z angielskim do NATO, REA, Warszawa, 2010
Richardson K., Kabanagh M., Sydes J., Emmerson P., The Business Pre-Intermediate, Macmillan, Oxford, 2008
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 27-04-2020 13:37)