SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rytmika i taniec |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-WFSP-RT |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Poznaje miejsce rytmiki i tańca w edukacji, wychowaniu fizycznym i sporcie, przyswaja podstawowe pojęcia z zakresu muzyki i rytmiki oraz podstawowe elementy techniki tańca, poznaje metodykę nauczania ćwiczeń rytmiczno-tanecznych, przyswaja podstawowe techniki taneczne, poznaje sposoby konstruowania układów tanecznych, nabycia umiejętności ruchowe z zakresu rytmiki i tańca,
Brak przeciwwskazań do zajęć ruchowych
Pojęcia dotyczące podziału tańca i jego wykorzystania w wychowaniu fizycznym i sporcie.
Metodyka ćwiczeń rytmiczno-tanecznych stosowana w szkolnym wychowaniu fizycznym.
Technika wykonywanych elementów i kroków tanecznych.
Zasady budowania choreografii.
Ocena poprawności techniki tańca.
Syntetyczno-analityczna, obserwacja, prezentacja ruchowa, dyskusja problemowa, opis i objaśnienie
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium: zaliczenie kolokwium z wiedzy o tańcu i muzyce, samodzielne przygotowanie konspektu i prowadzenie zajęć grupowych z wybranej formy muzycznej lub rytmicznej, Student demonstruje elementy choreografii tanecznych, poprawnie rozróżniając metrum muzyczne. Ocena swobodnej wypowiedzi z zakresu terminologii przedmiotu oraz organizacji lekcji rytmiki i tańca.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Graczykowska B.: Ruch i taniec nie jedno ma imię. , Politechinka Opolska, Opole 2007
Siedlecka B., Biliński W., :Taniec w edukacji dzieci i młodzieży, AWF Wrocław 2003
Wieczysty M.: Tańczyć może każdy PWM. Kraków. 1986.
Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 21-04-2020 20:33)