SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Tenis stołowy - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Tenis stołowy
Kod przedmiotu 16.1-WL-WFSP-TS
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Wychowanie fizyczne / nauczycielska
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Paweł Sroczyński
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie podstawowych wiadomości i umiejętności praktycznych z zakresu techniki gry i metodyki nauczania. Nabycie umiejętności wykorzystania sprzętu do tenisa stołowego w prowadzeniu i organizowaniu zajęć na różnych etapach edukacyjnych w szkole. Opanowanie umiejętności samodzielnego prowadzenia zajęć w różnych formach.

Wymagania wstępne

Wiadomości i umiejętności z zakresu metodyki wychowani fizycznego, fizjologii wysiłku fizycznego

 

Zakres tematyczny

Laboratorium: wykorzystanie tenisa stołowego w wychowaniu fizycznym i rekreacji, w organizacji czasu wolnego. Terminologia i oznaczenie elementów gry, systematyka uderzeń. Ćwiczenia oswajające, gry i zabawy ze sprzętem do tenisa stołowego. Technika poszczególnych uderzeń, poruszanie się w polu gry – zasady wykonania, opis i pokaz, uderzeń podstawowych wraz z opanowaniem wzorcowego pokazu tych uderzeń (wolej, FU, BH, serwis, lob i smecz). Podstawy metodyczne nauczania techniki formy i techniki stosowane w nauczaniu i doskonaleniu gry w tenisa stołowego. Style-strategie gry w tenisie. Doskonalenie własnej techniki gry. Przepisy gry w tenisa stołowego, organizacja zawodów sportowych, sędziowanie, obserwacja.

 

Metody kształcenia

 Obserwacja, dyskusja problemowa, zajęcia praktyczne, gra symulacyjna samodzielne opracowanie materiałów metodycznych, praca w grupach,

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Laboratorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: test z progami punktowymi ze znajomości systematyki ćwiczeń, elementów techniki i taktyki z tenisa stołowego (minimum na uzyskanie zaliczenia to 50% punktów) oraz sprawdzian umiejętności praktycznych.

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

 

Literatura podstawowa

  1. Bucher W., 1014 Spiel – und Ubnungsformen im Tischtennis. Schorndorf 1993.
  2. Gross B.U., Huber D., Tischtennis. Hamburg 1995.
  3. Grubba A., Nauka tenisa stołowego w weekend. Gdańsk 1996.
  4. Grycan J. Intergralny tenis stołowy. Kraków 2007, wyd. J. Grycan Table Tennis Body Mind Training
  5. Hudetz R., Tenis stołowy 2000. Modest, Łódź 2005.
  6. Klimkowski T., Tenis stołowy. Technika i metodyka treningu. Gdańsk 1995.
  7. Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 30-04-2020 12:11)