SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Information systems design - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Information systems design
Kod przedmiotu 11.3-WE-AutP-ISD-Er
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Automatyka i robotyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr inż. Jacek Bieganowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 - - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Abilities and competence in: Information System (IS) design stages: analysis, design, coding, testing, implementation and maintenance; analysis and modelling of user requirements; use of computer-based tools for IS systems design; user interface realisation techniques; design of IS systems in context of database applications

Wymagania wstępne

Database systems

Zakres tematyczny

Basic concepts. The concept of an information system and information technology. Design process location in the life cycle of the system. Design methodologies. Applications. Stages of design. CASE tools and techniques. The life cycle of the system. Phases of the construction of the system: strategic, identifying user requirements, analysis, design, implementation, installation, testing, maintenance. The analysis and structural design. Modelling the entities relations - basic conventions and definitions (entities, unions, fields, attributes). Object-oriented analysis and design. Technology, notation, tools. Unified Modelling Language UML. Designing a user interface. Text and graphical interfaces. Interface ergonomics. CASE tools. Presentation of selected tools with special emphasis on ones that support the creation of database information systems.

Metody kształcenia

lecture: practical classes, conventional lecture

laboratory: laboratory exercises, work in groups, project method

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Lecture – written test.

Laboratory – written test, project.

Literatura podstawowa

  1. Meek J.L. Communications in Applied Numerical Method. John Wiley & Sons, Ltd, 1992
  2. Susan M. Weinschenk, GUI Design Essentials. Wiley Computer Publishing 1997.
  3. Roszkowski J.: Anaysis and structural programming, Helion, Gliwice, 2002 (in Polish)
  4. Barker R.: Case Method SM Function and Process Modeling, Addison-Wesley, 1992

Literatura uzupełniająca

Uwagi

Sylabus developed by: Wojciech Zając, Jacek Bieganowski


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Wojciech Paszke, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 05-05-2020 08:15)