SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Marketing usług logistycznych |
Kod przedmiotu | 04.7-WZ-LogD-MUL |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2020/2021 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie pogłębionej wiedzy z zakresu marketingu usług logistycznych. Przedstawienie terminologii stosowanej w marketingu usług logistycznych oraz kształtowanie umiejętności posługiwania się nią. Zapoznanie studentów z marketingową charakterystykę usług logistycznych. Scharakteryzowanie zachowania konsumenta na rynku usług logistycznych. Kształtowanie praktycznych umiejętności zaprojektowania i organizacji badań marketingowych, a także doboru odpowiednich strategii przedsiębiorstw na rynku usług logistycznych. Rozwijanie kompetencji pracy w zespole poprzez zadania grupowe.
-
Wykład: Specyfika marketingu usług logistycznych. Instrumenty marketingu usług logistycznych. Badania marketingowe w przedsiębiorstwie logistycznym. Zadowolenie i lojalność jako przesłanki kształtowania logistycznej obsługi klienta. Logistyczna obsługa klienta. Metody jakościowe pomiaru zadowolenia nabywców. Strategie marketingowe przedsiębiorstw logistycznych. Kreowanie wizerunku operatora logistycznego.
Projekt: Projektowanie badań marketingowych oraz zastosowanie badań marketingowych w logistyce. Zachowania nabywców jako podstawa kształtowania oferty logistycznej. Istota strategii marketingowych, zasady wyboru oraz rodzaje strategii marketingowych. Zaprojektowanie strategii marketingowej dla przedsiębiorstwa logistycznego.Analiza studiów przypadków.
Wykład: wykład konwencjonalny, dyskusja, pokaz.
Projekt: dyskusje grupowe, burza mózgów, prace grupowe, metoda projektu, studia przypadków, klasyczna metoda problemowa, praca z literaturą przedmiotu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: zaliczenie pisemne, które będzie obejmować materiał z wykładów (K_W01, K_W04, K_W06; K_W10, K_U02, K_U04, K_U05). Zaliczenie będzie w
formie pytań otwartych oraz problemowych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51% z zaliczenia. Termin zaliczenia: zgodnie z harmonogramem studiów (na przedostatnich zajęciach).
Oceny (punktacja):
51%- 60% - dostateczny (3.0)
61%-70% - dostateczny plus (3.5)
71%-80% - dobry (4.0)
81%-85% - dobry plus (4.5)
86%-100% - bardzo bobry (5.0)
Projekt: na ocenę składać się będą oceny z: projektu dotyczącego zaprojektowania strategii marketingowej dla przedsiębiorstwa logistycznego (K_W01; K_W04; K_W06; K_W10; K_U02; KU_04; K_U05) oraz zadań grupowych (K_K01; K_K03 ).
Termin zaliczenia projektu: zgodnie z harmonogramem studiów ( na przedostatnich zajęciach).
Termin ostatecznego oddania projektu dotyczącego zaprojektowania strategii marketingowej dla przedsiębiorstwa logistycznego upływa na przedostatnich zajęciach dydaktycznych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z projektu.
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z wykładu (50%) i projektu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są obie oceny pozytywne.
-
Zmodyfikowane przez dr inż. Mariola Michałowska (ostatnia modyfikacja: 07-05-2020 22:16)