SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Analiza struktur gier |
Kod przedmiotu | 08.9-WH-LPKSGP-ASG-S19 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Literatura popularna i kreacje światów gier |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest trening w rozpoznawaniu, interpretowaniu i projektowaniu struktur ukrytych pod powierzchnią gier. Studenci nauczą się rozpoznawać główne struktury gatunkowe, typowe mechaniki gier, struktury fabularne oraz modele interakcji zaszyte w grach. Wiedzę będą mieli okazję zastosować w praktyce, przy wspólnej analizie wybranych gier.
Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem w tym języku.
1. Metody analizy struktur gier.
2. Rozgrywka (tryby rozgrywki).
3. Świat gry.
4. Ryzyko, nagrody, kary.
5. Punkty.
6. Interfejs.
7. Mechanika gry.
8. Gatunkowe wzorce struktur.
9. Postać.
10. Poziomy.
11. Fabuła gry/narracja.
12. Warstwa estetyczna.
13. Wyważanie gry.
14. Dysonans ludonarracyjny.
15. Modyfikacje struktury gry
Analiza tekstu, analiza gry, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność podczas zajęć, realizacja zadań domowych, przygotowanie prezentacji.
brak
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 22-09-2020 16:48)