SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rodzaje dziennikarstwa I (dziennikarstwo społeczne i obywatelskie) |
Kod przedmiotu | 15.1-WH-DiksD-RDSiO-S17 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wiedza: zapoznanie studenta ze specyfiką dziennikarstwa obywatelskiego oraz statusem i profilem dziennikarza społecznego, z problemami tego nowego rodzaju dziennikarstwa i krytyką ze strony przedstawicieli mediów tradycyjnych oraz perspektywami rozwoju.
Umiejętności: kształcenie i rozwijanie półamatorskich technik wypracowanych przez dziennikarzy społecznych w celu zdobywania, opracowywania, tworzenia, prezentowania, zamieszczania i obudowywania multimediami materiałów przeznaczonych dla lokalnej społeczności.
Kompetencja: uwrażliwienie studenta na potrzeby współczesnego uczestnika kultury partycypacji, uświadomienie wagi (sieciowego) dziennikarstwa obywatelskiego, zwłaszcza w lokalnych społecznościach.
brak
Dziennikarstwo obywatelskie jako fenomen społeczeństwa informacyjnego i kultury partycypacji. Specyfika warsztatu dziennikarza obywatelskiego – źródła informacji, sposoby i formy publikacji. Gatunki dziennikarstwa obywatelskiego. Media społecznościowe jako środowisko rozwoju inicjatyw obywatelskich. Dziennikarstwo obywatelskie w internecie i w tradycyjnych mediach. Studium przypadku: sieć serwisów MM Moje Miasto – lokalnych portali internetowych tworzonych przez koncern Media Regionalne.
Warsztaty obejmują zróżnicowane ćwiczenia, kształtujące kompetencje dziennikarskie (językowe, stylistyczne, kompozycyjne, argumentacyjne, interpretacyjne). Uczestnicząc w nich aktywnie na kolejnych etapach, student tworzy projekt na zaliczenie, czyli swoje portfolio. Może ono służyć jako jego wizytówka w redakcji, w której będzie odbywał praktykę dziennikarską lub dla przyszłego pracodawcy.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obserwacja podczas zajęć / ocena aktywności, ocena ćwiczeń praktycznych, ocena materiałów i staranności wykonania portfolio.
Współautorem sylabusa jest: red. Katarzyna Borek.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 17-10-2020 10:30)