SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

CMC (Computer Mediated Communication) - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu CMC (Computer Mediated Communication)
Kod przedmiotu 08.9--DiksD-CMC-S20
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. inż. Sławomir Nikiel, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapewnienie studentom wiedzy z obszaru komunikacji człowiek-komputer-człowiek CMC (Computer-Mediated-Communication), systemów informacyjno-wyszukiwawczych z uwzględnieniem najnowszych technologii informacyjnych. Ukształtowanie podstawowych umiejętności  w zakresie przygotowanie do pracy w zespole projektującym i użytkującym takie systemy.

Wymagania wstępne

podstawowa obsługa komputerów

Zakres tematyczny

Projektowanie informacji, czynniki ludzkie (human factors), media cyfrowe, konstrukcja metafor/memów, struktura akcji, personalizacja doświadczenia, ewaluacja i testy, interfejsy multimodalne, projektowanie emocji / affective computing, sztuczna inteligencja. 

Metody kształcenia

ćwiczenia, projekt

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Studenci zobowiązani są do uzyskania zaliczenia na ocenę. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest przygotowanie i prezentacja przydzielonego tematu z wykorzystaniem technik multimedialnych. Czas prezentacji 20-30 min. Po wygłoszeniu referatu odbywa się dyskusja i oceniana jest aktywność studentów w prowadzonej dyskusji. Prezentacja stanowi 75% oceny z ćwiczeń, natomiast ocena z aktywności w dyskusji 25%. Ocenę dostateczną (3,0) otrzymuje student, który uzyska co najmniej 60-65% punktów zaliczającym ćwiczenia, 66-75% na ocenę dst plus (3,5), 76-85% na ocenę dobrą (4,0), 86-94% na ocenę db plus (4,5), na ocenę bdb (5,0) 95-100%.

Literatura podstawowa

  1. Sikorski M. , „Interakcja człowiek-komputer”, PJWSTK 2011
  2. The Essential Guide to User Interface Design. 3rd.Edition, Wiley, 2007
  3. Raskin. J., The Human Interface, New Directions For Designing Interactive Systems, Addison Wesley, 2000

Literatura uzupełniająca

Według potrzeb bieżących

Uwagi

Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 26-11-2020 19:01)