SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy specjalistyczny - język angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy specjalistyczny - język angielski
Kod przedmiotu 09.0-WH-WHD-JS/JA2-Ć-S14_pNadGenXT125
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia germańska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr Andrzej Zychla
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Egzamin

Cel przedmiotu

Oferta przedmiotowa „język specjalistyczny – język angielski” ma na celu zapoznanie studentów I roku studiów drugiego stopnia z podstawowymi pojęciami oraz zwrotami występującymi w fachowym języku biznesu jak również w korespondencji handlowej, w celu umożliwienia im odczytywanie prostych tekstów technicznych z tej dziedziny, rozumienie pism biznesowych tworzonych w formie tradycyjnej, jak również elektronicznej oraz tworzenie prostych komunikatów z użyciem języka fachowego. Innym ważnym zagadnieniem poruszanym podczas zajęć jest analiza pracy tłumacza i nauczyciela w kontekście filologicznym, jak również elementy komparatystyki z wykorzystaniem analogii z języka polskiego oraz angielskiego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego (angielskiego) na poziomie B1+/B2

Zakres tematyczny

Podczas zajęć zostaną przedstawione i przeanalizowane podstawowe zagadnienia języka biznesowego oraz typy korespondencji handlowej. Istotnym elementem jest zaprezentowanie odpowiedniej leksyki w języku angielskim oraz tłumaczenia na poziomie zdania oraz akapitu/tekstu.

Metody kształcenia

Podstawowe metody: praca z dokumentami źródłowymi, praca w parach i większych grupach, praca projektowa, prezentacje zagadnień przygotowywane przez studentów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej (kontrola cząstkowa, sprawdziany, prace domowe). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego. Ostateczna kontrola odbywa się w formie egzaminu pisemnego i ustnego na poziomie B2+. Próg zaliczenia: 60%

Literatura podstawowa

  • The Business 2.0. Macmillan Publishers (poszczególne poziomy zaawansowania).
  • Dzierżanowska, H. (1977) Tłumaczenie tekstów nieliterackich: Założenia teoretyczne i wskazówki metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo UW.
  • M. Filak, F. Radej Angielski w tłumaczeniach. Business 2, Preston Publishing 2014.
  • Kienzler I. (2010) Wzory korespondencji handlowej i umów w języku angielskim. Świat Książki.

 

 

Literatura uzupełniająca

  • Ashley, A. (2003) Oxford Handbook of Commercial Correspondence. OUP
  • Biznesowy słownik tematyczny angielski (2014) LektorKlett
  • Powell, Mark and Simon Clarke. (2011) In Company. Upper-Intermediate. 2nd edition. Macmillan.
  • Cotton, David and David Falvey. New Market Leader. Longman 2008. Mascull, Bill. (2010)
  • Business Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: CUP.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 15-06-2020 10:55)