SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Ład i kultura medialna w krajach niemieckojęzycznych |
Kod przedmiotu | 09.2-WH-FGD-LK |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z rozmaitymi formami kultury funkcjonującymi w niemieckojęzycznym obszarze informacyjnym i środowiskach medialnych. Przedmiot przybliża studentom medialne formy upowszechniania kultury, prezentuje techniki działań animacyjnych. Istotne jest również przybliżenie studentom aktualnej niemieckojęzycznej kultury medialnej poprzez edukację medialną, medialne projekty kulturalne oraz urzeczywistnianie kulturotwórczej roli mediów.
Znajomość języka niemieckiego na poziomie zaawansowanym (C1+), tworzenie ustnych i pisemnych wypowiedzi w języku docelowym, produktywna (tj. aktywna) znajomość struktur gramatycznych i leksykalnych, umiejętność pracy w grupie, podstawowa wiedza o kulturze krajów niemieckojęzycznych.
Stan współczesnej niemieckojęzycznej kultury kształtowanej przez media. Narodziny i rozwój kultury masowej. Lokalne środowisko kulturalne i medialne. Relacje pomiędzy kulturą lokalną a kulturą globalną. Kultura masowa jako przestrzeń sporów o wartości. Kulturotwórcza rola mediów. Media w dialogu kulturowym. Tożsamość kulturowa. Medialne formy upowszechniania kultury. System finansowania kultury (finansowanie kultury ze środków publicznych i prywatnych). Fundacje i ich rola w sferze kultury. Europejskie programy kulturalne.
Prezentacja, projekt, inscenizacja, gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne), praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, giełda pomysłów, dyskusja (panelowa, okrągłego stołu, wielokrotna).
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę składają się wyniki osiągnięte na sprawdzianach i kolokwiach (60%) oraz aktywny udział w zajęciach i prace domowe (40%).
Brak uwag.
Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 25-05-2020 20:22)