SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyczna nauka języka niemieckiego IV |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-FGP-PN4-n1- 20 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 11 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyczna nauka języka niemieckiego IV - EGZAMIN - Egzamin | 0 | 0 | 0 | 0 | Egzamin |
Praktyczna nauka języka niemieckiego IV - Gramatyka praktyczna - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka niemieckiego IV - Ćwiczenia konwersacyjne - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka niemieckiego IV - Ćwiczenia z tekstem - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka niemieckiego IV - Pisanie - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem modułu jest równomierne wykształcanie i pogłębianie czterech głównych kompetencji językowych: sprawności mówienia i słuchania oraz czytania i pisania na poziomie językowym B2.2. Studenci powinni świadomie i systematycznie doskonalić swoje możliwości komunikacyjne oraz lingwistyczne i nauczyć się konfrontować z różnego rodzaju tekstami i kontekstami z obszaru niemieckojęzycznego. Jednym z kluczowych celów modułu jest pogłębianie i utrwalanie umiejętności gramatycznie poprawnego formułowania wypowiedzi pisemnych oraz ustnych.
W skład modułu wchodzą następujące przedmioty:
Znajomość języka niemieckiego na poziomie B2
PISANIE
ĆWICZENIA Z TEKSTEM
KONWERSACJE
GRAMATYKA PRAKTYCZNA:
Metoda sytuacyjna, metoda przypadków, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, giełda pomysłów, dyskusja (panelowa, okrągłego stołu, wielokrotna), mapa mentalna,
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Do zaliczeń dopuszczone są osoby, które zaliczyły blok PNJN III na ocenę przynajmniej 3,0.
Warunkiem zaliczenia modułu jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich przedmiotów. Otrzymanie oceny niedostatecznej z którejkolwiek części składowych skutkuje niezaliczeniem całego modułu. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen części składowych.
Warunki zaliczenia poszczególnych przedmiotów
Obecność i aktywność na zajęciach z poszczególnych przedmiotów, zaliczenie przewidzianych kolokwiów, prac pisemnych, wypowiedzi ustnych.
ĆWICZENIA KONWERSACYJNE/ ĆWICZENIA Z TEKSTEM/ PISANIE
Wagner, Anna: Deutsch: sprechen ohne Probleme. Poznań: Wagros 2003.
Heine, Carola/ Lazarou, Elisabeth: Prüfungstraining DaF. Berlin: Cornelsen 2010.
Moser, Isolde: Prüfungstraining DSH. Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang. Berlin: Cornelsen 2009.
Weigmann, Jürgen: Prüfungstraining DSD. Stufe 2. Deutsches Sprachdiplom der Kultusministerkonferenz. Berlin: Cornelsen 2015.
Wg bieżących potrzeb/ ustalana każdorazowo przez prowadzącego.
GRAMATYKA PRAKTYCZNA
Dreyer, Hilke; Schmidt, Richard: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Neubearbeitung. Max Hueber Verlag 2001.
Hall, Karin; Scheiner, Barbara: Übungsgrammatik für Fortgeschrittene. Max Hueber Verlag 1995.
Helbig, Gerhard; Buscha, Joachim: Übungsgrammatik Deutsch. Berlin 2002.
Wg bieżących potrzeb/ ustalana każdorazowo przez prowadzącego.
ĆWICZENIA KONWERSACYJNE/ ĆWICZENIA Z TEKSTEM/ PISANIE
Buscha, Anne/ Szita, Szilvia: Erkundungen DaF B2+. Leipzig: Schubert 2016.
Dahlhaus, Barbara: Fertigkeit Hören. Berlin: Langenscheidt 1994.
Hackenbroch-Krafft, Ida: Aktiv lesen!: Methodentraining für die Arbeit mit Sachtexten. Paderborn: Schöning 2004.
Kast, Bernd/ Jenkins, Eva-Maria: Fertigkeit Schreiben. Berlin: Langenscheidt, 1999.
Luscher, Renate: Landeskunde Deutschland: von der Wende bis heute: Daten, Texte, Aufgaben: für Deutsch als Fremdsprache: aktualisierte Fassung 2005/2006. München: Verlag für Deutsch 2005.
Matecki, Uta/; Adler, Stefan: Dreimal Deutsch: in Deutschland, in Österreich, in der Schweiz. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen 2000.
Rogalska, Małgorzata: Deutsch: ćwiczenia tematyczne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... . Poznań: Wagros 2004.
Schatz, Heide/ Jenkins u.a.: Fertigkeit Sprechen. Berlin: Langenscheidt 2006.
Spier, Anne: Mit Spielen Deutsch lernen: Spiele und spielerische Übungsformen für den Unterricht mit ausländischen Kindern, Jugendlichen und Erwachsenen. [11. Aufl.]. Berlin: Cornelsen Scriptor, 2002.
Westhoff, Gerard J.: Fertigkeit Lesen. Berlin: Langenscheidt 1997.
Wiemer, Claudia u.a.: Hörverstehen: 18 Vorträge mit Übungen und methodischen Hinweisen. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag 2001.
Zuchewicz, Tadeusz/ Adaszyński Zbigniew/ Zuchewicz Joanna: Idial für Polen: Deutsch für polnischsprachige Studenten B2. Zielona Góra: SandMedia 2009.
Wg bieżących potrzeb/ ustalana każdorazowo przez prowadzącego.
GRAMATYKA PRAKTYCZNA
Amorocho, Simone u.a.: Klipp und Klar: Übungsgrammatik Mittelstufe B2/C1. Stuttgart: Klett Sprachen 2012.
Duden: Die Grammatik. Herausgegeben von der Dudenredaktion. Mannheim. (7. Aufl.) 2005.
Engel, Ulrich: Deutsche Grammatik. München 2004.
Eppert, Franz: Grammatik lernen und verstehen. München 1988.
Götze, Weida; Hess-Lüttig, Erne: Grammatik der deutschen Sprache. Bertelsmann 1999.
Kessel, Katja; Sandra Reimann: Basiswissen Deutsche Gegenwartssprache. Tübingen 2005.
Sommerfeldt, Karl-Ernst; Starke, Günter: Einführung in die Grammatik der deutschen Gegenwartssprache. Tübingen 1998.
Wg bieżących potrzeb/ ustalana każdorazowo przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 15-02-2023 14:57)