SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Theory and methodology of gymnastics - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Theory and methodology of gymnastics
Kod przedmiotu 16.1-WB-P-Gymn-S20
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek WNB - oferta ERASMUS
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Bartłomiej Hes
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of this subject is to prepare students to conduct gymnastics lessons at nursery school and primary school among grade I-III.  The objective of this subject is to equip students with knowledge and skills necessary to appropriate employing gymnastic exercises as a crucial measure in shaping physical and mental personality sphere among children and young people. Skills acquirement of preparation, organization and giving classes at nursery school and primary school among grade I-III.

Wymagania wstępne

Student possesses physical abilities focused on gymnastic forms.

Zakres tematyczny

Students are equipped with knowledge in the field of theory, methodology and task organization regarding conducting classes in various  gymnastic sports especially: artistic gymnastics, acrobatic gymnastics.  Preparation for working with children with different  level of physical fitness and in different conditions using available gymnastic measures.

Metody kształcenia

Demonstration, group work/ individual work, talk, observation, description , explanation.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  • Participation in classes.
  • Test and evaluation of performing sets of exercises with particular gymnastic and acrobatic instruments. The assessment regarding exercise technique correctness, movement, composition, aesthetics and difficulty.
  • The assessment of terminology correctness regarding  description of technique and methodology of teaching gymnastic exercises during statement.
  • The assessment of ability to correctly and safely prepare post for exercises.
  • Obtaining positive mark for passing history of gymnastics, directions and kinds of gymnastics, systematics , gymnastic exercises,  and  division of training material.

Literatura podstawowa

  1. Mitchell D., Davis B., Lopez R. (2002), Teaching Fundamental Gymnastics Skills. Human Kinetics Publisher.
  2. Nowak M., Piekarski M., Kuriańska-Wołoszyn J.(2016) Gimnastyka: ćwiczenia na przyrządach. Zamiejscowy Wydział Kultury Fizycznej w Gorzowie Wlkp. Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, Polskie Towarzystwo Naukowe Kultury Fizycznej, Gorzów Wlkp.
  3. Nowak M. Piekarski M., Kuriańska-Wołoszyn J. (2009) Gimnastyka: zarys historii, terminologia i systematyka. Zamiejscowy Wydział Kultury Fizycznej w Gorzowie Wlkp. Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, Polskie Towarzystwo Naukowe Kultury Fizycznej, Polski Związek Akrobatyki Sportowej, Gorzów Wlkp.
  4. Werner P. H. (2004): Teaching Children Gymnastics, Human Kinetics Publishers
  5. Stork S.  (2007): Assessing Gymnastics in Elementary School Physical Education, National Association for Sport and Physical Education, Michigan
  6. Magazines and e-books available at the University Library, digital databases - medical sciences and health sciences http://www.bu.uz.zgora.pl/

Literatura uzupełniająca

Uwagi

Teacher needs to provide students with opportunity for extra consultations  with instruments  once a week on the day and hour given at the beginning of the term.


Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 25-06-2020 11:40)