SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski medyczny |
Kod przedmiotu | 09.1-WL-LEK-JAME |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Lekarski |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie sześcioletnie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie się z podstawowym słownictwem w jęz. angielskim wykorzystywanym w pracy lekarza. Opanowanie wyrażeń i zwrotów stosowanych w poszczególnych sytuacjach klinicznych w leczeniu ambulatoryjnym i szpitalnym (komunikowanie się z pacjentem, jego rodziną oraz innymi lekarzami). Zapoznanie się ze strukturami językowymi wykorzystywanymi w piśmiennictwie medycznym. Poszerzanie zasobu słownictwa oraz zwrotów dotyczących budowy i funkcjonowania układów ciała ludzkiego oraz wybranych schorzeń. Rozpoznawanie i poprawne stosowanie struktur gramatyczno-językowych w opisywaniu związków przyczynowo-skutkowych, wybranych aspektów opieki zdrowotnej oraz procesów i mechanizmów funkcjonowania organizmu ludzkiego. Kształcenie sprawności rozumienia wypowiedzi ustnej oraz pisemnej w przewidzianym zakresie tematycznym oraz umiejętności interakcji. Doskonalenie wymowy podstawowych terminów medycznych oraz prawidłowego ich formułowania.
Znajomość języka angielskiego na poziomie szkoły średniej.
1. Ogólna budowa ciała ludzkiego; pozycje anatomiczne, jamy ciała
2. Budowa skóry; funkcje skóry i jej choroby
3. Układ kostno-stawowy
4. Układ oddechowy; oddychanie i choroby układu oddechowego. Mierzenie temperatury ciała
Dyskusja
Praca z książką (tekstem)
Metoda problemowa
Metoda przypadków
Zależnie od sytuacji, w procesie kształcenia mogą być wykorzystywane formy pracy zdalnej (e-learning).
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Realizacja każdej jednostki tematycznej kończy się przeprowadzeniem kolokwium pisemnego. Kolokwium może odbywać się w formie stacjonarnej lub zdalnej. Warunkiem zaliczenia kolokwium jest uzyskanie co najmniej 60% punktów. Skala ocen:
100 - 94% - bdb
93 - 87 % - plus db
86 - 80% - db
79 - 70% - plus dst
69 - 60% - dst
Warunkiem zaliczenia semestru jest zaliczenie na pozytywną ocenę wszystkich jednostek tematycznych. Ocena końcowa z przedmiotu wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej obliczanej z ocen z wszystkich kolokwiów. Wynik średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5, średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,0, średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5, średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
1. Donesch-Jeżo E., English for Medical Students and Doctors, cz. 1, Wyd. Przegląd Lekarski Kraków 2000.
2. Glendinning E. H., Howard R., Professional English in Use. Medicine, Cambridge 2017.
3. Lipińska A, et al., English for Medical Sciences, MedPharm Polska, 2016.
1. Ciecierska J., Jenike B., English for Medicine, PZWL, Warszawa 2016.
2. Donesch-Jeżo E., English for Medical Students and Doctors, cz. 2, Wyd. Przegląd Lekarski Kraków 2000.
3. Podlewska A., Angielski medyczny w tłumaczeniach, Preston Publishing, Warszawa 2018.
Zmodyfikowane przez dr Joanna Kapica Curzytek (ostatnia modyfikacja: 31-08-2020 13:03)