SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Śródroczna praktyka zawodowa pedagogiczno-psychologiczna |
Kod przedmiotu | 05.1-WB-Biol2P-PrW-S19 |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Biologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyka | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z warunkami pracy nauczyciela
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu podstaw psychologii i pedagogiki
Planowanie zajęć wychowawczych (formułowanie celów, dobór metod, form, środków)
Organizacja o prowadzenie zajęć w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze
Poznanie sposobów dostosowywania sposobu komunikacji w toku lekcji (zajęć) do poziomu rozwoju uczniów,
Organizację pracy uczniów w grupach zadaniowych
Dostosowywanie podejmowanych działań do możliwości i ograniczeń uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Podejmowanie indywidualnej pracy wychowawczej z uczniami
Planowanie ścieżki rozwoju zawodowego
aktywność studenta podczas realizowanej praktyki
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Uzyskanie pozytywnej oceny wystawionej przez opiekuna praktyki w placówce oświatowej
Gudro-Homicka M., Scenariusze lekcji wychowawczych, Warszawa 2017.
Konarzewska A., Być (nie)zwykłym wychowawcą. Scenariusze lekcji wychowawczych dla uczniów klas starszych szkoły podstawowej oraz ponadpodstawowej, Warszawa 2019
Wegner-Jezierska M., Scenariusze zajęć z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży, Warszawa 2020
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-04-2021 17:21)