SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Śródroczna praktyka zawodowa pedagogiczno-psychologiczna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Śródroczna praktyka zawodowa pedagogiczno-psychologiczna
Kod przedmiotu 05.1-WB-Biol2P-PrW-S19
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Biologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Praktyka 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z warunkami pracy nauczyciela

Wymagania wstępne

Student powinien posiadać wiedzę z zakresu podstaw psychologii i pedagogiki 

Zakres tematyczny

Planowanie zajęć wychowawczych (formułowanie celów, dobór metod, form, środków)

Organizacja o prowadzenie zajęć w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze

Poznanie sposobów  dostosowywania sposobu komunikacji w toku lekcji (zajęć) do poziomu rozwoju uczniów,  

Organizację pracy uczniów w grupach zadaniowych

Dostosowywanie podejmowanych działań do możliwości i ograniczeń uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Podejmowanie indywidualnej pracy wychowawczej z uczniami 

Planowanie ścieżki rozwoju zawodowego

Metody kształcenia

aktywność studenta podczas realizowanej praktyki

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Uzyskanie pozytywnej oceny wystawionej przez opiekuna praktyki w placówce oświatowej

Literatura podstawowa

Gudro-Homicka M., Scenariusze lekcji wychowawczych, Warszawa 2017.

 Konarzewska A., Być (nie)zwykłym wychowawcą. Scenariusze lekcji wychowawczych dla uczniów klas starszych szkoły podstawowej oraz ponadpodstawowej, Warszawa 2019

 Wegner-Jezierska M., Scenariusze zajęć z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży, Warszawa 2020

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-04-2021 17:21)