SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy neurologii i psychiatrii |
Kod przedmiotu | 12.2-WP-ARTEP-PNiP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Arteterapia |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z epidemiologią, objawami, przebiegiem i diagnozowaniem chorób psychicznych i neurologicznych oraz przygotowanie merytoryczne do prowadzenia, organizowania zajęć arteterapeutycznych w/w jednostkach chorobowych.
Wiedza z zakresu biomedycznych podstaw zachowania.
Lęk, zaburzenia lękowe – diagnoza, objawy, leczenie
Depresja i zaburzeniach depresyjne
Zaburzenia afektywne, nerwicowe zachowania oraz uzależnieniach od środków
psychoaktywnych i uzależnienia behawioralne.
Zaburzenia psychotyczne
Zaburzenia demencyjne, choroba Alzheimera
Problemy neurologiczne (choroby neurodegradacyjne, naczyniowe) padaczka
stwardnienie zanikowe boczne, choroba i zespół Parkinsona (zespół parkinsonowski)
choroba Huntingtona, choroba Creutzfeldta-Jakoba, zespół Guillaina-Barrégo, stwardnienie rozsiane, migrena, klasterowy ból głowy, udar mózgu, zapalenie opon mózgowych
encefalopatia wątrobowa
Praca indywidualna i w grupach, prezentacja, dyskusja problemowa
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Prezentacja ustna wybranego problemu: praca indywidualna
Ocena uwzględnia:
· wybór i opracowanie tematu wystąpienia/prezentacji,
· opracowanie logicznej struktury wybranego zagadnienia,
· trafność zaproponowanych działań
· dobór i zakres literatury wykorzystanej do prezentacji
· stopień samodzielności wygłaszania przygotowanej prezentacji
Skala ocen za prezentację ustną: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.)
Aktywność studenta na zajęciach – opracowanie i prezentacja w czasie ćwiczeń zagadnień, problemów przewidzianych w programie przedmiotu (metody kształcenia: praca w grupach, dyskusja problemowa)
narzędzie weryfikacji: przygotowane, adekwatnie do danego tematu zajęć zagadnienia problemowe;
Skala ocen za aktywność: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.);
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen z prezentacji oraz aktywności na zajęciach.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen uwzględniająca ocenę za aktywności na zajęciach i ocenę za prezentację
1. Bilikiewicz A., Pużyński S., Rybakowski J., Wciórka J.: (2003) Psychiatria, Wrocław, Wydawnictwo Medyczne Urban&Partner.
2. Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J.: (2012) Psychiatria, Wrocław, Elsevier Urban&Partner.
3. Lewis P., R., Timothy A.,red wyd pol. Kwieciński H., Kamińska A.: (2012) Neurologia Merritta 1-3, Wrocław, Elsevier Urban&Partner.
1. Kozubski W.: (2016) Terapia w chorobach układu nerwowego, PZWL.
2. Opara J.: (2018) Neurorehabilitacja, Katowice, Elamed.
3. Malchiodi C.: (2014) Arteterapia, Gdańsk, Harmonia Universali.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-04-2021 20:04)