SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyka pedagogiczna ciągła I - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyka pedagogiczna ciągła I
Kod przedmiotu 05.0-WP-ARTEP-PPC1
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Arteterapia
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Praktyka 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem praktyki pedagogicznej jest umożliwienie studentom zdobycia wiedzy i umiejętności związanych z prowadzeniem zajęć edukacyjnych. Stworzenie studentom warunków do prowadzenia hospitacji zajęć oraz samodzielnego prowadzenia zajęć na podstawie przygotowanych konspektów.

Wymagania wstępne

Student posiada podstawową wiedzę na temat procesu wychowawczego. 

Zakres tematyczny

  • Student zapoznaje się z dokumentacją szkoły, poznaje zasady organizowania procesu dydaktyczno-wychowawczego oraz sposób funkcjonowania placówek oświatowych.
  • Obserwowanie spontanicznej aktywności wychowanków, procesu komunikacji zachodzącego pomiędzy poszczególnymi podmiotami edukacyjnymi.
  • Przeprowadzenie przez studenta hospitacji zajęć edukacyjnych.
  • Opracowanie konspektów zajęć.
  • Samodzielne przeprowadzenie zajęć edukacyjnych.
  • Uczestniczenie w życiu placówki oświatowej.

Metody kształcenia

Dyskusja, pogadanka, demonstracja, metoda zajęć praktycznych

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia praktyki jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez pedagoga -opiekuna praktyki, złożenie wymaganych dokumentów w wyznaczanym terminie przez organizatora praktyki z ramienia UZ. Ocenę końcową stanowi ocena z odbytej praktyki w szkole.

Literatura podstawowa

1.      Gudro-Hornicka M. (2017)., Scenariusze lekcji wychowawczych dla nauczycieli i wychowawców w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych, Warszawa Difiin.

2.      Święcicka J. (2010), Ja i grupa. Trening dla uczniów, Warszawa, Diffin.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-04-2021 20:04)