SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyka pedagogiczna ciągła II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyka pedagogiczna ciągła II
Kod przedmiotu 05.0-WP-ARTEP-PPC2
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Arteterapia
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Praktyka 120 8 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem praktyki pedagogicznej jest umożliwienie studentom zdobycia wiedzy i umiejętności związanych z prowadzeniem zajęć edukacyjnych. Stworzenie studentom warunków do prowadzenia hospitacji zajęć oraz samodzielnego prowadzenia zajęć na podstawie przygotowanych konspektów.

Wymagania wstępne

Student posiada podstawową wiedzę na temat procesu wychowawczego, psychologii rozwojowej.

Zakres tematyczny

  • Student zapoznaje się z dokumentacją szkoły, poznaje zasady organizowania procesu dydaktyczno-wychowawczego oraz sposób funkcjonowania placówek oświatowych.
  • Obserwowanie spontanicznej aktywności wychowanków, procesu komunikacji zachodzącego pomiędzy poszczególnymi podmiotami edukacyjnymi.
  • Przeprowadzenie przez studenta hospitacji zajęć edukacyjnych.
  • Opracowanie konspektów zajęć.
  • Samodzielne przeprowadzenie zajęć edukacyjnych.
  • Uczestniczenie w życiu placówki oświatowej.

Metody kształcenia

Dyskusja, pogadanka, demonstracja, metoda zajęć praktycznych

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia praktyki jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez pedagoga -opiekuna praktyki, złożenie wymaganych dokumentów w wyznaczanym terminie przez organizatora praktyki z ramienia UZ. Ocenę końcową stanowi ocena z odbytej praktyki w szkole.

Literatura podstawowa

1.      Gudro-Hornicka M. (2017)., Scenariusze lekcji wychowawczych dla nauczycieli i wychowawców w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych, Warszawa Difiin.

2.      Święcicka J. (2010), Ja i grupa. Trening dla uczniów, Warszawa, Diffin.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-04-2021 14:53)