SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wprowadzenie do współczesnych technik teatralnych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wprowadzenie do współczesnych technik teatralnych
Kod przedmiotu 03.3-WP-ARTEP-WWTT
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Arteterapia
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest przygotowanie praktyczne i teoretyczne studenta do pracy w poszerzaniu i pogłębianiu wiedzy i umiejętności w zakresie współczesnych technik teatralnych, wykorzystaniu ich w pracy z grupami teatralnymi, a także samodzielnych realizacji teatralnych.

Wymagania wstępne

brak

Zakres tematyczny

  • Poznanie różnych rodzajów teatrów.
  • Wprowadzenie i zapoznanie ze współczesnymi technikami teatralnymi.
  • Rozwijanie technik teatralnych w różnych rodzajach teatrów.
  • Techniki teatralne w praktyce działań warsztatowych.
  • Wykorzystanie technik teatralnych w zajęciach teatralnych - w pracy indywidualnej, w pracy z grupą nad uzyskaniem zamierzonego efektu.
  • Elementarny warsztat aktorski.

Metody kształcenia

Ćwiczenia praktyczne w przestrzeni scenicznej, prezentacje, metody ekspresyjne, praca indywidualna, praca w grupach.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena ćwiczeń – aktywne uczestnictwo w zajęciach, samodzielne przygotowanie prezentacji indywidualnej, prezentacji z grupą , zaprezentowanie przed publicznością.

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Gusti Reichel, Reinhold Rabenstein, Michael Thanhoffer „Grupa i ruch”, Centrum Animacji Kultury, Warszawa 1997
  2. Clifford Sara, Anna Herrmann „Teatr przebudzenia Drama. Praktyczny przewodnik dla instruktorów prowadzących zajęcia teatralne z młodzieżą, Wydawnictwo Cyklady, Warszawa 2004
  3. Janina Stadnicka „Terapia dzieci muzyką, ruchem i mową”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1998
  4. Witold Kochański, Olga Koszutska, Zygmunt Listkiewicz „Sekrety żywego słowa”, Wydawnictwo Związkowe CRZZ, Warszawa 1969
  5. Konstantin Stanisławski „Praca aktora nad rolą” - PWST, Kraków 2010
  6. Konstantin Stanisławski „Praca aktora nad sobą” - PWST, Kraków 2010

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-04-2021 20:04)