Zapoznanie Studentów z podstawami teoretycznymi fenomenu podmiotowości funkcjonowania człowieka w różnych obszarach życia. Szczególna uwaga zostanie poświęcona społecznemu - interpersonalnemu kontekstowi poczucia podmiotowości.
Wymagania wstępne
Znajomość podstawowych zagadnień z pedagogiki, psychologii i socjologii
Zakres tematyczny
Podmiotowość z różnych obszarach życia – różne konteksty definicyjne.
Poczucie podmiotowości – indywidualna kategoria w kontekście społecznym
Społeczny kontekst poczucia podmiotowości.
Edukacyjny kontekst poczucia podmiotowości.
Zawodowy kontekst poczucia podmiotowości.
Doświadczenia edukacyjne a rozwój poczucia podmiotowości.
Realne możliwości wpływu na kreację poczucia podmiotowości.
Uwarunkowania rezygnacji z poczucia podmiotowości w różnych kontekstach.
Style relacji interpersonalnych.
Relacje interpersonalne w miejscu pracy.
Własne granice podmiotowości w realnych sytuacjach pracy zawodowej.
Współczesne organizacje samozarządzające jako możliwość kreowania warunków podmiotowych relacji w środowisku pracy
Metody kształcenia
Wykład problemowy, wykład uczestniczący, dyskusja
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Przygotowanie pracy pisemnej. Ustna prezentacja. Przygotowanie pracy – pierwsza ocena cząstkowa. Dyskusja na temat pracy – druga ocena cząstkowa.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.