SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Poradnictwo incydentalne - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Poradnictwo incydentalne
Kod przedmiotu 05.9-WP-PSP- Pinc
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Praca socjalna
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Daria Zielińska-Pękał
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Rozwijanie umiejętności identyfikowania, nazywania i opisywania codziennych, nieformalnych, incydentalnych praktyk poradnictwa profesjonalnego oraz nieprofesjonalnego; 

Wymagania wstępne

Teoria i praktyka poradnictwa 

Zakres tematyczny

Teoretyczne podstawy poradnictwa z uwzględnieniem koncepcji poradnictwa formalnego, nieformalnego i pozaformalnego. Rola i miejsce incydentalnych praktyk poradniczych, codziennych mechanizmów wspierających w życiu jednostki. Identyfikowanie poradniczych praktyk w instytucjach pomocy społecznej, instytucjach edukacyjnych, opiekuńczych, poradniach, mediach oraz w codzienności. Procesy uruchamiające doradców wyznaczonych przez okoliczności

Metody kształcenia

wykład, prezentacja, film, dyskusja

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie wykładów: kolokwium / test (ocena dostateczna – 50-60 % prawidłowych odpowiedzi; ocena dobra – 70-80%; ocena bardzo dobra 90-100%)

Zaliczenie ćwiczeń: zadanie problemowe do opracowania przez studentów (ocena dostateczna – odtwórcza prezentacja treści, ocena dobra – prezentacja treści wraz z zaangażowaniem grupy do pracy; ocena bardzo dobra – prezentacja treści na odpowiednim przykładzie i zaangażowaniem grupy do pracy)

Ocena końcowa: Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen z wszystkich form zajęć.

Literatura podstawowa

(red) Siarkiewicz E, Wojtasik B, Uczenie się – Doświadczanie – Imersja. Poradnictwo zaangażowane, Wrocław 2016

Siarkiewicz E., Przesłonięte obszary poradnictwa. Realia- iluzje- ambiwalencje, Zielona Góra 2010
Zielińska-Pękał D., Refleksje o poradnictwie debiutujących doradców, Zielona Góra 2009
Brach-Czaina J., Szczeliny istnienia, Kraków 1999 

Kargulowa A, Teoria i praktyka poradnictwa, Warszawa 2004.

Literatura uzupełniająca

Goffman E., Zachowanie w miejscach publicznych, Warszawa 2008
Brach-Czaina J, Błony umysłu, Kraków 2003

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Daria Zielińska-Pękał (ostatnia modyfikacja: 16-04-2021 17:27)