SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Poradnictwo incydentalne |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PSP- Pinc |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Praca socjalna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Rozwijanie umiejętności identyfikowania, nazywania i opisywania codziennych, nieformalnych, incydentalnych praktyk poradnictwa profesjonalnego oraz nieprofesjonalnego;
Teoria i praktyka poradnictwa
Teoretyczne podstawy poradnictwa z uwzględnieniem koncepcji poradnictwa formalnego, nieformalnego i pozaformalnego. Rola i miejsce incydentalnych praktyk poradniczych, codziennych mechanizmów wspierających w życiu jednostki. Identyfikowanie poradniczych praktyk w instytucjach pomocy społecznej, instytucjach edukacyjnych, opiekuńczych, poradniach, mediach oraz w codzienności. Procesy uruchamiające doradców wyznaczonych przez okoliczności
wykład, prezentacja, film, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie wykładów: kolokwium / test (ocena dostateczna – 50-60 % prawidłowych odpowiedzi; ocena dobra – 70-80%; ocena bardzo dobra 90-100%)
Zaliczenie ćwiczeń: zadanie problemowe do opracowania przez studentów (ocena dostateczna – odtwórcza prezentacja treści, ocena dobra – prezentacja treści wraz z zaangażowaniem grupy do pracy; ocena bardzo dobra – prezentacja treści na odpowiednim przykładzie i zaangażowaniem grupy do pracy)
Ocena końcowa: Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen z wszystkich form zajęć.
(red) Siarkiewicz E, Wojtasik B, Uczenie się – Doświadczanie – Imersja. Poradnictwo zaangażowane, Wrocław 2016
Siarkiewicz E., Przesłonięte obszary poradnictwa. Realia- iluzje- ambiwalencje, Zielona Góra 2010
Zielińska-Pękał D., Refleksje o poradnictwie debiutujących doradców, Zielona Góra 2009
Brach-Czaina J., Szczeliny istnienia, Kraków 1999
Kargulowa A, Teoria i praktyka poradnictwa, Warszawa 2004.
Goffman E., Zachowanie w miejscach publicznych, Warszawa 2008
Brach-Czaina J, Błony umysłu, Kraków 2003
Zmodyfikowane przez dr Daria Zielińska-Pękał (ostatnia modyfikacja: 16-04-2021 17:27)