SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium magisterskie II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium magisterskie II
Kod przedmiotu 05.0-WP-PEDD- SM2
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Występuje w specjalnościach Animacja kultury z profilem artystycznym- Teatr, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, Logopedia, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i profilaktyka, Pomoc społeczna i socjoterapia, Resocjalizacja z terapią specjalistyczną
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Grażyna Gajewska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 18 1,2 Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Pogłębienie wiedzy z wybranego obszaru oraz znajomości struktury pracy naukowej. Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej oraz procesu badawczego. 

Wymagania wstępne

Wiedza i umiejętności pedagogiczne z zakresu studiów pierwszego stopnia, szczególnie z wybranej/wybranych i studiowanych specjalności. Znajomość metodologii badań pedagogicznych.

Zakres tematyczny

Ustalenie indywidualnych zainteresowań poznawczych uczestników seminarium. Ustalenie tematu pracy oraz celów badań. Analiza i prezentacja problemu na podstawie dobranej literatury. Przygotowanie teoretycznych i metodologicznych podstaw tekstu naukowego z wybranego zakresu. Przygotowanie tekstu naukowego.

Metody kształcenia

Seminarium, praca z grupą, praca indywidualna, praca z tekstem źródłowym.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Seminarium i zaliczenie końcowe

Zaliczenie z seminarium – sukcesywne wykonywanie zadań związanych z projektem pracy magisterskiej wyznaczane z promotorem.

Literatura podstawowa

  1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.
  2. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008.
  3. Batorski D., Olcoń-Kubicka M., Prowadzenie badań przez Internet podstawowe zagadnienia metodologiczne, „Studia Socjologiczne” 2006, 3.
  4. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.
  5. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.
  6. Hajduk E., Hipoteza w badaniach pedagogicznych, Zielona Góra 1993, 1994, 1996.
  7. Hajduk E., Hipoteza w badaniach społecznych, Zielona Góra 2006.
  8. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007.
  9. Maszke A. W., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Rzeszów 2004.
  10. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.
  11. Palka S., Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006.
  12. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.
  13. Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2008.
  14. Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2008.
  15. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.
  16. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995.

Dostosowana do podejmowanej przez studentów problematyki prac dyplomowych. Literatura w języku polskim i obcym.

Literatura uzupełniająca

Każdorazowo przedstawiana i sugerowana studentom.

Uwagi

Szczegółowy program seminarium, wykaz literatury, wymagania dotyczące pracy ustala i podaje do wiadomości studentów prowadzący seminarium.


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 04-05-2021 06:31)