SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Procedury pozyskiwania środków finansowych w edukacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Procedury pozyskiwania środków finansowych w edukacji
Kod przedmiotu 14.9-WP-PEDD-PPŚF
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Występuje w specjalnościach Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i profilaktyka
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami  pozyskiwania  dotacji  z różnych źródeł na projekty edukacyjne oraz przygotowanie do dobrania programu dotacyjnego do planowanych działań edukacyjnych i poprawnego wypełnienia wniosku  o dofinansowanie.

 

 

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

Podstawowe informacje o źródłach finansowania i zasadach pozyskiwania środków finansowych na projekty w edukacji (słownik pojęć; typy projektów: miękkie, twarde; źródła finansowania i rodzaje grantodawców; typy grantobiorców; Przegląd wybranych instrumentów finansowych dla edukacji i charakterystyka związanych z nimi procedur aplikowania (fundusze i programy administracji centralnej; finansowanie zadań publicznych przez administrację samorządową; fundusze europejskie;  fundusze prywatne); Przygotowanie koncepcji projektu edukacyjnego (problemy/potrzeby; adresaci/uczestnicy; cele; działania - harmonogram projektu;rezultaty); Procedura pozyskiwania dotacji i realizacji projektu edukacyjnego na przykładzie wybranego programu;   Przygotowanie wniosku o dofinansowanie w ramach wybranego programu- zajęcia warsztatowe.

 

Metody kształcenia

Wykład interaktywny, prezentacja, ćwiczenia praktyczne, dyskusja, praca w grupach, analiza przypadku, warsztat, konsultacje.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena z konwersatorium jest średnią arytmetyczną ocen za: prezentację wybranego programu dotującego projekty edukacyjne; konspekt projektu edukacyjnego (koncepcję projektu); wniosek o dofinansowanie zaplanowanego projektu edukacyjnego przygotowany w ramach wybranego programu dotacyjnego. 

Literatura podstawowa

Chrzczonowicz M., Dotacja od administracji publicznej dla organizacji. Jak wypełnić formularz wniosku (mała dotacja, konkurs ofert), Warszawa 2019.

Dadel M., O projekcie i wniosku, Warszawa 2010.

Gwizda M., Żółciński Sz. , Kosewska-Kwaśna M. , Fundusze UE 2014-2020. Nowa perspektywa -  nowe możliwości, Warszawa, 2014. 

Szymańska A. , Skuteczny wniosek,  czyli jak wydoić „unijną krowę”, Warszawa 2010.

Tkaczyński J. W., Świstak M. , Sztorc E. , Projekty europejskie. Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych, Warszawa 2011.

Zarządzanie projektem europejskim, Trocki M. red. , Warszawa 2015.

Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych, red. M. Szwabe, Kraków 2007.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-04-2021 23:01)