Animacja kultury z profilem artystycznym- Teatr, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, Logopedia, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i profilaktyka, Pomoc społeczna i socjoterapia, Resocjalizacja z terapią specjalistyczną
Typ przedmiotu
obowiązkowy
Język nauczania
polski
Sylabus opracował
dr Jarosław Wagner
Formy zajęć
Forma zajęć
Liczba godzin w semestrze (stacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne)
Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne)
Forma zaliczenia
Laboratorium
15
1
9
0,6
Zaliczenie na ocenę
Cel przedmiotu
Kurs ma na celu przygotowanie studentów w zakresie teoretycznym i praktycznym do wykorzystania mediów w edukacji; pokazanie mediów jako nowoczesnych pomocy naukowych; poznanie możliwości i zdobywanie praktycznych umiejętności wykorzystania mediów w realizacji zadań dydaktycznych i pedagogicznych.
Wymagania wstępne
Wiedza i umiejętności z zakresu technologii informacyjnych realizowanych na I stopniu studiów.
Zakres tematyczny
Systemy kształcenia na odległość (MS Edu, GSuite, Moodle inne)
Dydaktyczne aspekty tworzenia kursów on-line.
Platforma edukacyjna w procesie kształcenia – organizacja procesu kształcenia (publikacja materiałów, testy online, analiza wyników).
Wykorzystanie tablicy multimedialnej w procesie kształcenia (wybór sprzętu, konfiguracja z komputerem, obsługa, przygotowanie materiałów)
Programy do prezentacji on-line
Wstęp do programowania dla dzieci (BeeBot, scratch)
Edukacyjne zasoby Internetu (edukacyjne bazy danych, MOOC, wirtualne obiekty)
Zasady konstruowania edukacyjnych witryn internetowych (struktura katalogów; struktury nawigacyjne; publikacja materiałów edukacyjnych)
Obsługa edukacyjnego systemu blogu jednostki edukacyjnej (system Wordpress)
Metody kształcenia
wykład, pokaz, demonstracja, praca z książką, samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką lub kursem online będą sprawdzane z zastosowaniem testów z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.
Umiejętności praktyczne weryfikowane będą poprzez systematyczną kontrolę wykonania zadań przewidzianych programem
test końcowy (progi punktowe; warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów)
wykonanie projektu (zgodność z tematem, struktura pracy, poprawny język, odpowiedni i twórczy dobór literatury;
Ocena końcowa jest oceną laboratorium.
Skala ocen:
od 92% do 100% - 5
od 84% 91,99% - 4+
od 76% 83,99% - 4
od 68% do 75,99% - 3+
od 60% do 67,99% - 3
od 0% do 59,99% - 2
Literatura podstawowa
Baron-Polańczyk E., Multimedialne materiały dydaktyczne : projektowanie i wykorzystywanie w edukacji techniczno-informatycznej, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2006.
Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2008
Siemieniecki B., Pedagogika medialna: podręcznik akademicki t.1, t.2 , PWN, Warszawa 2007.
Juszczyk S., Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, Toruń 2002.
Juszczyk S., Kompetencje nauczyciela w kształceniu na odległość, [w:] Informatyczne kształcenie nauczycieli, red. J. Migdałek, Kraków 2001.
Literatura uzupełniająca
Siemieniecki B., Manipulacja - media – edukacja, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2007.
Duffy T. M., Kirkley J. R., Learner Centered Theory And Practice In Distance Education – Cases From Higher Learning, Londyn 2003.
Moore M. G., Andreson W. G., Handbook of distance education, London 2003.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 08:45)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.