SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztat teatralno-pedagogiczny |
Kod przedmiotu | 03.3-WP-PEDD- WTP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Występuje w specjalnościach | Animacja kultury z profilem artystycznym- Teatr |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 45 | 3 | 27 | 1,8 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z praktyką pracy warsztatowej w zakresie działań animacyjnych i pedagogicznych opartych na działaniach związanych z technikami teatralnymi. Wykorzystanie wiedzy metodycznej oraz technik teatralnych w realizacjach indywidualnych i zbiorowych projektów animacyjnych i animacyjno-pedagogicznych. Przygotowanie studentów do pracy z grupą – metody pracy warsztatowej, przygotowanie techniczne, wybór obszarów tematycznych i technik, rozpoznanie środowiska, wybór miejsca i czasu działania, dokumentacja działań.
Znajomość podstawowej metodyki pracy animacyjnej. Opanowanie techniki rejestracji działań teatralnych i dokumentacji pracy z grupą. Umiejętność posługiwania się technikami teatralnymi mogącymi stanowić podstawę działań warsztatowych.
Zapoznanie studentów z metodami, technikami i możliwościami pracy warsztatowej. Możliwość realizacji celów animacyjnych i pedagogicznych przy pomocy działań warsztatowych. Etyka w pracy z grupą. Wybór tematu i inspiracji w kierunku realizacji teatralnej. Wybór formy realizacji. Rozpoznanie miejsca i możliwości technicznych realizacji teatralnej. Wybór grupy, rozpoznanie możliwości i praca nad ich poprawą. Podział zadań i przygotowania techniczne. Laboratorium teatralne w zakresie wybranych technik. Przygotowanie i prezentacja wspólnego działania warsztatowego. Realizacja przygotowanego działania warsztatowego opartego o techniki teatralne. Przygotowanie i realizacja działania warsztatowego z grupą „zewnętrzną”. Przygotowanie i prezentacja indywidualnych projektów warsztatowych. Realizacja indywidualnych projektów warsztatowych opartych na wykorzystaniu technik fotograficznych i metodyki animacji kultury. Organizacja i promocja działań warsztatowych i prezentacji teatralnej.
Laboratorium metod pracy z grupą i pracy indywidualnej w wybranych obszarach technik teatralnych. Praca metodą warsztatową w grupie i z grupą „z zewnętrzną”. Praca indywidualna i zbiorowa nad realizacją projektu warsztatowego opartego na działaniach teatralnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratoria
Obecność na zajęciach 70%, realizacja zadania indywidualnego 15%, realizacja zadania grupowego 15%.
Ocena końcowa
Oceną ostateczną jest oceną z laboratoriów
1. Burzyński T., Osiński Z., Laboratorium Grotowskiego, Interpress 1978.
2. Jawłowska A., Więcej niż teatr, Warszawa 1988.
1. Baudrillard J., Symulakry i symulacje, Warszawa 2005.
2. Welsch W., Estetyka poza estetyką, Kraków 2005.
Zajęcia prowadzone są przy pomocy specjalistycznego, profesjonalnego sprzętu oświetleniowego, w salach przygotowanych do różnych form realizacji teatralnych.
Zmodyfikowane przez dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-04-2021 11:22)