Wczesna interwencja i stymulacja rozwoju dziecka na oddziale neonatologicznym.
Wczesna interwencja logopedyczna w przypadku dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia.
Diagnoza i terapia funkcji pokarmowych w obrębie okolicy orofacjalnej - połykania, gryzienia i żucia.
Wczesna interwencja u dzieci z dysfunkcjami powstałymi na tle izolowanych kraniosynostoz.
Wczesna interwencja logopedyczna w mózgowym porażeniu dziecięcym.
Wczesna interwencja terapeutyczna w ujęciu metody krakowskiej
Ćwiczenia:
Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego.
Zarys terapii logopedycznej dzieci z zespołami wad wrodzonych.
Specyfika wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji logopedycznej w pracy z dziećmi z uszkodzonym słuchem.
Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z diagnozą padaczki.
Programy Centrum Hanen jako przykład niedyrektywnego podejścia do pracy z dziećmi z zaburzeniami kominikacji.
Wczesna interwencja terapeutyczna i wspomaganie rozwoju w nurcie pedagogiki leczniczej Marii Montessori.
Wychowanie słuchowe małego dziecka.
Ćwiczenia słuchowe i ruchowe w terapii małego dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy.
Metody kształcenia
Metody podające
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia jest napisanie testu wiedzy. Ocena wg następującej skali 0-51% ocena niedostateczna, 52%-67%- dostateczna, 68%-83% dobry, 84-100% bardo dobry
Literatura podstawowa
Błeszyński Jacek, Baczała Ditta, Wczesna interwencja w logopedii, Wyd Harmonia, Warszawa 2015
Literatura uzupełniająca
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 19-04-2021 08:19)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.