SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Badania ewaluacyjne |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCD-BE |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu zapoznanie studentów z praktycznymi aspektami prowadzenia badań ewaluacyjnych, począwszy od etapu projektowania badania, poprzez jego przygotowanie praktyczne, zbieranie danych, przetwarzanie skończywszy na przygotowaniu raportu.
brak
1. Wprowadzenie do tematyki, podstawowe definicje i ramy teoretyczne badań ewaluacyjnych.
2. Typy badań ewaluacyjnych.
3. Podstawowe etapy badań ewaluacyjnych.
4. Przygotowanie do badań ewaluacyjnych
5. Kryteria, efekty i wskaźniki w badaniach ewaluacyjnych
6. Gromadzenie danych w badaniach ewaluacyjnych.
7. Raportowanie wyników badań ewaluacyjnych.
8. Ilościowe metody badań ewaluacyjnych (przegląd)
9. Jakościowe metody badań ewaluacyjnych (przegląd)
10. Etyczne i kulturowe aspekty badań ewaluacyjnych
praca z tekstem
praca w grupie
projekt
dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Projekt raportu metodologicznego do badania ewaluacyjnego według przygotowanych kryteriów ustalonych na zajęciach
Olejniczak K., Kozak M., Ledzion B. (red.), Teoria i praktyka ewaluacji interwencji publicznych. Podręcznik Akademicki, Warszawa, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2008.
Ewaluacja krok po kroku, czyli zalecenia IZ w zakresie prowadzenia ewaluacji w ramach PO KL – aktualizacja, Warszawa, MRR, 2011
Ewaluacja. Poradnik dla pracowników administracji publicznej, MRR, Warszawa 2012
Olejniczak K., Ledzion B. I Weremiuk A. (red.), Realizacja badań ewaluacyjnych w świetle Prawa Zamówień Publicznych, Warszawa, MRR, w druku.
Olejniczak K., Monitoring i ewaluacja, [w:] J. Górniak, S. Mazur, Strategiczne zarządzanie rozwojem Polski. Poradnik, MRR, 2011.
Practical Handbook for Ongoing Evaluation, Interact, 2009
Bienias S., Gapski T., Ewaluacja, [w:] Zarządzanie, sprawozdawczość, kontrola, promocja i ewaluacja projektów dofinansowanych z funduszy unijnych, Twigger, 2008
Autoewaluacja w szkole/ red. Elżbieta Tołwińska-Królikowska. Wyd. 2 poszerz. – Warszawa : Wydawnictwo CODN, 2010
Ewaluacja ex-post. Teoria i praktyka badawcza / red. A. Haber, M. Szałas. – Warszawa : Wydawnictwo PARP, 2007
Możliwość przygotowania innego typu projektu ewaluacyjnego, przy akceptacji większości grupy.
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:07)