Zapoznanie studenta z problematyką reklamy w aspekcie społecznym, rodzajami przekazów reklamowych i modelami ich społecznego odkodowania.
Wymagania wstępne
Brak
Zakres tematyczny
Podstawowe kwestie definicyjne związane z reklamą.
Społeczne, psychologiczne i ekonomiczne aspekty reklamy.
Tradycyjne rodzaje reklam: związanych z mediami: reklama telewizyjna ,reklama prasowa, reklama radiowa, reklama zewnętrzna.
Reklama a nowe media.
Reklama komercyjna a reklama społeczna.
Odkodowywanie reklamy.
Role społeczne w reklamie.
Retoryka i język w reklamie.
Metody kształcenia
Praca z tekstem, praca w grupie, zadania praktyczne.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Kryteria oceny: przygotowanie prezentacji (poprawny wybór literatury, sposób prezentacji, krytyczna analiza, inicjowanie dyskusji); wykonywanie zadań praktycznych związanych z treścią realizowaną na ćwiczeniach; średnia arytmetyczna ocen z prezentacji i ocen z zadania/zadań praktycznych jest oceną z ćwiczeń.
Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Literatura podstawowa
Barska A., Reklama wczoraj i dziś, Warszawa 2016.
Doliński A., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Sopot 2003.
Kall J., Reklama, Warszawa 2010.
Lewiński P.H, Retoryka reklamy, Wrocław 2008..
McStay A., Reklama cyfrowa.. Podręcznik, Łódź 2020
Nowacki, Reklama, Warszawa 2019.
Śmid W, Język reklamy w komunikacji, Warszawa 2006.
Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Warszawa 2009.
Van Dijk J., Społeczne aspekty nowych mediów, Warszawa 2010.
Literatura uzupełniająca
Bogunia-Borowska M., Znaczenie przekazów reklamowych w procesie kodyfikacji społecznej w społeczeństwie konsumpcyjnym, Kultura Popularna 0,2004.
Czaplicka M., Uwiedź klienta, Warszawa 2019.
Grębowiec J. Pragmatyka reklamy, Kraków 2017.
Maison D., Noga – Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, 2007
Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 2009.
Trzop B., Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych , Zielona Góra 2005.
Kozłowska A., Reklama. Socjotechnika oddziaływania, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2006.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 14-04-2021 12:18)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.