SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Społeczne aspekty reklamy - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Społeczne aspekty reklamy
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCD-SAR
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Beata Trzop, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studenta z problematyką reklamy w aspekcie społecznym, rodzajami przekazów reklamowych i modelami ich społecznego odkodowania.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

  1. Podstawowe kwestie definicyjne związane z reklamą.
  2. Społeczne, psychologiczne  i ekonomiczne aspekty reklamy.
  3. Tradycyjne rodzaje reklam: związanych z mediami: reklama telewizyjna ,reklama prasowa, reklama radiowa, reklama zewnętrzna.
  4. Reklama a nowe media.
  5. Reklama komercyjna a reklama społeczna.
  6. Odkodowywanie reklamy.
  7. Role społeczne w reklamie.
  8. Retoryka i język w reklamie.

Metody kształcenia

Praca z tekstem, praca w grupie, zadania praktyczne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Kryteria oceny: przygotowanie prezentacji (poprawny wybór literatury, sposób prezentacji, krytyczna analiza, inicjowanie dyskusji); wykonywanie zadań praktycznych związanych z treścią realizowaną na ćwiczeniach; średnia arytmetyczna ocen z prezentacji i ocen z zadania/zadań praktycznych jest oceną z ćwiczeń.

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Barska A., Reklama wczoraj i dziś, Warszawa 2016.
  2. Doliński A., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Sopot 2003.
  3. Kall J., Reklama, Warszawa 2010.
  4. Lewiński P.H, Retoryka reklamy, Wrocław 2008..
  5. McStay A., Reklama cyfrowa.. Podręcznik, Łódź 2020
  6. Nowacki, Reklama, Warszawa 2019.
  7. Śmid W, Język reklamy w komunikacji, Warszawa 2006.
  8. Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Warszawa 2009.
  9. Van Dijk J., Społeczne aspekty nowych mediów, Warszawa 2010.

Literatura uzupełniająca

  1. Bogunia-Borowska M., Znaczenie przekazów reklamowych w procesie kodyfikacji społecznej w społeczeństwie konsumpcyjnym, Kultura Popularna 0,2004.
  2. Czaplicka M., Uwiedź klienta, Warszawa 2019.
  3. Grębowiec J. Pragmatyka reklamy, Kraków 2017.
  4. Maison D., Noga – Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, 2007
  5. Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 2009.
  6. Trzop B., Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych , Zielona Góra 2005.
  7. Kozłowska A., Reklama. Socjotechnika oddziaływania, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2006.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 14-04-2021 12:18)