SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wstęp do UX |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCD-WUX |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w tematykę User Experience. Pokazanie miejsca doświadczeń użytkownika w procesie tworzenia produktu cyfrowego. Dodatkowo student powinien poznać różne składowe elementy, które składają się na końcowe doświadczenia użytkownika.
Zakres tematyczny wykładu
1. Definicja UX
2. Składowe doświadczeń użytkownika
3. Miejsce UX w wytwarzaniu produktu cyfrowego
4. Analiza potrzeb użytkownika
5. Strategia produktu
6. User Centered Design
7. Dostępność produktu
8. Definicja produktu
Zakres tematyczny ćwiczeń
1. Definicje użyteczności i User-Experience
2. Dobre strony UX
3. Dobre praktyki
4. Historia użyteczności
5. Użyteczność kontra funkcjonalność
6. Architektura informacji i język Internetu
7. Grafika i budowanie wizerunku (kompozycja, kolor, kreska, bryła, czcionka)
Wykład, prezentacje case study, praca z tekstem, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunki zaliczenia wykładów:
Egzamin ustny
Warunki zaliczenia ćwiczeń:
Praca grupowa związana z przygotowaniem koncepcji projektu UX
Pozycje online
1. Krug S.– „Don’t Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability”
2. Norman D.– „Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things”
3. Norman D.– „The Design of Everyday Things: Revised and Expanded Edition”
4. Saffer D.– „Designing for Interaction: Creating Innovative Applications and Devices”
Sikorski M. – „Interakcja człowiek-komputer”
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:07)