SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wstęp do UX - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wstęp do UX
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCD-WUX
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Marcin Woźny
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Egzamin
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w tematykę User Experience. Pokazanie miejsca doświadczeń użytkownika w procesie tworzenia produktu cyfrowego. Dodatkowo student powinien poznać różne składowe elementy, które składają się na końcowe doświadczenia użytkownika.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

Zakres tematyczny wykładu

1.      Definicja UX

2.      Składowe doświadczeń użytkownika

3.      Miejsce UX w wytwarzaniu produktu cyfrowego

4.      Analiza potrzeb użytkownika

5.      Strategia produktu

6.      User Centered Design

7.      Dostępność produktu

8.      Definicja produktu

 

 

Zakres tematyczny ćwiczeń

1.      Definicje użyteczności i User-Experience

2.      Dobre strony UX

3.      Dobre praktyki

4.      Historia użyteczności

5.      Użyteczność kontra funkcjonalność

6.      Architektura informacji i język Internetu

7.      Grafika i budowanie wizerunku (kompozycja, kolor, kreska, bryła, czcionka)

 

Metody kształcenia

Wykład, prezentacje case study, praca z tekstem, dyskusja

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

 

Warunki zaliczenia wykładów:

Egzamin ustny

 

Warunki zaliczenia ćwiczeń:

Praca grupowa związana z przygotowaniem koncepcji projektu UX

Literatura podstawowa

Pozycje online

 

1.      Krug S.– „Don’t Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability”

2.      Norman D.– „Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things”

3.      Norman D.– „The Design of Everyday Things: Revised and Expanded Edition”

4.      Saffer D.– „Designing for Interaction: Creating Innovative Applications and Devices”

Sikorski M. – „Interakcja człowiek-komputer”

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:07)