SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Prototypowanie |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCD-PRO |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z pracą projektanta UX. Umożliwi to badaczom zrozumienie celu ich pracy, oraz nauczy dostosowywania badań i sposobu prezentacji wyników do realnych potrzeb projektantów. Świadomość ograniczeń projektowych i znajomość podstawowych technik pracy projektowej nauczy przygotowywania bardziej użytecznych rekomendacji, oraz szybkiego empirycznego weryfikowania projektów.
1. Wykorzystanie badań w procesie projektowym
2. Typy makiet i prototypów (makiety niskiej i wysokiej szczegółowości, statyczne makiety i interaktywne prototypy, itp.)
3. Rola makiet i prototypów w pracy projektowej
4. Kontekst i ograniczenia w procesie projektowym (ograniczenia technologiczne, potrzeby interesariuszy, itp.)
5. Praca z prototypami papierowymi
6. Przegląd narzędzi do prototypowania
Praca warsztatowa, praca w grupie, dyskusje, prezentacje
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Projekt badawczy – zbudowanie i zweryfikowanie prototypu produktu cyfrowego w oparciu o wskazane narzędzia.
Pozycje online
1. Helman J., Rosienkiewicz M. (2015), Etapy Design Thinking, "Design thinkingjako koncepcja pobudzania innowacji", nr 2
2. Rudkin B. I., (2014), Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm, Wydawnictwo HELLION
3. Ryno D. (2017), Design thinking jako narzędzie kreatywanego myślenia, "Niestandardowe rozwiązania: zastosowanie design thinking w programowaniu strategicznym rozwoju społeczno-gospodarczego miasta", nr 467
4. Sobota D., Szewczykowski P. (2014), Design Thinking - historia, teoria, praktyka "Design thinking jako metoda twórczości", nr 27
5. Wszołek M., (2013), Zmiana Przez Design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność, Wydawnictwo Libron
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:07)