SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Prototypowanie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Prototypowanie
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCD-PRO
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Marcin Woźny
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z pracą projektanta UX. Umożliwi to badaczom zrozumienie celu ich pracy, oraz nauczy dostosowywania badań i sposobu prezentacji wyników do realnych potrzeb projektantów. Świadomość ograniczeń projektowych i znajomość podstawowych technik pracy projektowej nauczy przygotowywania bardziej użytecznych rekomendacji, oraz szybkiego empirycznego weryfikowania projektów.

 

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

 

1.      Wykorzystanie badań w procesie projektowym

2.      Typy makiet i prototypów (makiety niskiej i wysokiej szczegółowości, statyczne makiety i interaktywne prototypy, itp.)

3.      Rola makiet i prototypów w pracy projektowej

4.      Kontekst i ograniczenia w procesie projektowym (ograniczenia technologiczne, potrzeby interesariuszy, itp.)

5.      Praca z prototypami papierowymi

6.      Przegląd narzędzi do prototypowania

Metody kształcenia

 

Praca warsztatowa, praca w grupie, dyskusje, prezentacje

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Projekt badawczy – zbudowanie i zweryfikowanie prototypu produktu cyfrowego w oparciu o wskazane narzędzia.

Literatura podstawowa

Pozycje online

1.      Helman J., Rosienkiewicz M. (2015), Etapy Design Thinking, "Design thinkingjako koncepcja pobudzania innowacji", nr 2

2.      Rudkin B. I., (2014), Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm, Wydawnictwo HELLION

3.      Ryno D. (2017), Design thinking jako narzędzie kreatywanego myślenia, "Niestandardowe rozwiązania: zastosowanie design thinking w programowaniu strategicznym rozwoju społeczno-gospodarczego miasta", nr 467

4.      Sobota D., Szewczykowski P. (2014), Design Thinking - historia, teoria, praktyka "Design thinking jako metoda twórczości", nr 27

5.      Wszołek M., (2013), Zmiana Przez Design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność, Wydawnictwo Libron

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:07)