SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Użyteczność produktów cyfrowych |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCD-UPC |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką użyteczności (usability) produktów cyfrowych. Studenci poznają najważniejsze teorie i badania dotyczące dopasowywania produktów do potrzeb i możliwości człowieka.
1. Użyteczność w projektowaniu
2. Percepcja człowieka a projektowanie
3. Uwaga i pamięć w projektowaniu
4. Projektowanie dla dostępności, z uwzględnieniem ograniczeń
5. Ewaluacja użyteczności i dostępności
6. Analiza heurystyczna produktów cyfrowych
7. Przygotowanie testów z użytkownikami — od hipotez do organizacji badań.
8. Moderowanie testów z użytkownikami.
9. Rola obserwatora w testach z użytkownikami.
10. Opracowanie i prezentacja wyników testów.
11. Metodyka szybkich iteracyjnych testów (RITE).
Praca warsztatowa, praca w grupie, dyskusje, prezentacje
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Praca warsztatowa, praca w grupie, dyskusje, prezentacje
1. „Service Design”, redakcja Fazlagić J.
2. Frederick M. – „101 Things I Learned in Architecture School”
3. Merholz P., Wilkens T., Schauer B., Verba D.– „Subject To Change: Creating Great Products & Services for an Uncertain World: Adaptive Path on Design”
4. Polaine A., Løvlie L., Reason B.,– „Service Design: From Insight to Implementation”
5. Resmini A., Rosati L.– „Pervasive Information Architecture: Designing Cross-Channel User Experiences”
6. Springer F. – „Wanna z kolumnadą”
7. Sterling B. – „Shaping Things”
8. Stickdorn M., Stickdorn M., Schneider J.– „This is Service Design Thinking: Basics-Tools-Cases”
9. Wicha M. – „Jak przestałem kochać design”
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:07)