SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Użyteczność produktów cyfrowych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Użyteczność produktów cyfrowych
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCD-UPC
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Marcin Woźny
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką użyteczności (usability) produktów cyfrowych. Studenci poznają najważniejsze teorie i badania dotyczące dopasowywania produktów do potrzeb i możliwości człowieka.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

 

1.      Użyteczność w projektowaniu

2.      Percepcja człowieka a projektowanie

3.      Uwaga i pamięć w projektowaniu

4.      Projektowanie dla dostępności, z uwzględnieniem ograniczeń

5.      Ewaluacja użyteczności i dostępności

6.      Analiza heurystyczna produktów cyfrowych

7.      Przygotowanie testów z użytkownikami — od hipotez do organizacji badań.

8.      Moderowanie testów z użytkownikami.

9.      Rola obserwatora w testach z użytkownikami.

10.    Opracowanie i prezentacja wyników testów.

11.    Metodyka szybkich iteracyjnych testów (RITE).

 

Metody kształcenia

Praca warsztatowa, praca w grupie, dyskusje, prezentacje

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Praca warsztatowa, praca w grupie, dyskusje, prezentacje

Literatura podstawowa

1.               „Service Design”, redakcja Fazlagić J.

2.               Frederick M. – „101 Things I Learned in Architecture School”

3.               Merholz P., Wilkens T., Schauer B., Verba D.– „Subject To Change: Creating Great Products & Services for an Uncertain World: Adaptive Path on Design”

4.               Polaine A., Løvlie L., Reason B.,– „Service Design: From Insight to Implementation”

5.               Resmini A., Rosati L.– „Pervasive Information Architecture: Designing Cross-Channel User Experiences”

6.               Springer F. – „Wanna z kolumnadą”

7.               Sterling B. – „Shaping Things”

8.               Stickdorn M., Stickdorn M., Schneider J.– „This is Service Design Thinking: Basics-Tools-Cases”

9.               Wicha M. – „Jak przestałem kochać design”

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:07)