SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Badania ilościowe w UX - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Badania ilościowe w UX
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCD-BIUX
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
  • dr Tomasz Kołodziej
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami i technikami badań ilościowych, jakie można wykorzystać w projektowaniu działań z zakresu User Experience.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

1.      Specyfika ilościowych badań empirycznych dla potrzeb IT.

2.      Rola badań w poszczególnych etapach procesu projektowego:

a)        wstępne badanie potrzeb

b)        badania ewaluacyjne

c)        testy z użytkownikami

3.      Przegląd najważniejszych metod i metodyk badań ilościowych UX

a)      badania kwestionariuszowe

b)      badania dzienniczkowe

c)      testy z użytkownikami (zadaniowe testy użyteczności, testy A/B, śledzenie ruchów myszki)

d)     eyetracking

e)     sortowanie kart

f)      analizy desk research (analiza statystyk, dane zastane)

g)      benchmarking

4.      Analiza ilościowa

5.      Opracowywanie i raportowanie wyników badań

Metody kształcenia

Praca warsztatowa, praca w grupie, dyskusje, prezentacje

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Praca grupowa i indywidualna polegająca na przygotowaniu projektów badań ilościowych z zakresu UX.

Literatura podstawowa

Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek, (2020), Badania jako podstawa projektowania user experience, PWN, Warszawa

Brad Nunnally, David Farkas, (2018), Badanie UX. Praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów (ebook), Helion, Gliwice

Babbie Earl (2003), Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa

Oppenheim. A.N. (2004), Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Zysk i S-ka, Poznań

Frankfort - Nachmias Ch. i Nachmias D. (2001), Metody badawcze w socjologii, Zysk i S-ka, Poznań

Literatura uzupełniająca

Strony internetowe: 

https://pl.mohi.to/blog/na-czym-polega-ux-research/

https://pl.mohi.to/blog/

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Krzysztof Lisowski (ostatnia modyfikacja: 25-04-2021 21:48)