SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Badania potrzeb - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Badania potrzeb
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCD-BP
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zaznajomienie studentów z metodami i technikami badań, które dedykowane są identyfikacji potrzeb w wielu wymiarach – zarówno konsumenckich, jak i życiowych.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

  • Typologie potrzeb
  • Analiza potrzeb wewnętrznych i zewnętrznych
  • Metody badania potrzeb konsumenckich
  • Metody badania potrzeb informacyjnych
  • Analiza interesariuszy
  • Analiza SWOT

Metody kształcenia

Praca grupowa i warsztatowa; praca z tekstem źródłowym, dyskusja

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Przygotowanie projektu badawczego na wybrany temat dotyczący potrzeb. Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Ocenę z ćwiczeń stanowić będzie ocena z przygotowanego projekt; ocena końcowa to ocena z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
  2. Babiński G., Wybrane zagadnienia z metodologii socjologicznych badań empirycznych, Kraków 1980.
  3. Badania empiryczne w socjologii, Tom I i II , M. Malikowski, M. Niezgoda (red.), WSSG w Tyczynie, Tyczyn 1997
  4. Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka., GW, Gdańsk 2016
  5. Denzin N. K., Lincoln Y. S., Metody badań jakościowych, T I i II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009
  6. Kocowski T., Potrzeby człowieka: koncepcja systemowa, Zakł. Nar. im. Ossolińskich, Wrocław, 1982.
  7. Maslow A., Motywacja i osobowość, PWN, Warszawa 2009. 
  8. Mościchowska I., Rogoś-Turek B., Badania jako podstawa projektowania User Experience, PWN, Warszawa 2020.
  9. Psychologia. Podręcznik akademicki, tom. 2, GWP, Gdańsk 2007.

 

Literatura uzupełniająca

  1. Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, Warszawa 2010.
  2. Kvale S., Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego, Trans Humana, Białystok 2004.
  3. Lutyński J., Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódź 1994.
  4. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  5. Sztabiński P. B., Sawiński Z., Sztabiński F., (red.) Fieldwork jest sztuką, , Warszawa 2005.
  6. Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Krzysztof Lisowski (ostatnia modyfikacja: 25-04-2021 21:54)