SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy badań marketingowych |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCP-PBM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z problematyką badań marketingowych, ich rolą w procesie podejmowania decyzji, przekazanie wiedzy z zakresu metodologii badań marketingowych, zapoznanie ze specyficznymi metodami i technikami badań marketingowych.
Brak
Zakres tematyczny wykładów:
Pojęcie, funkcje i historia badań marketingowych.
Rola menadżera marketingu – zakres i charakter poszukiwanych informacji marketingowych.
Badania marketingowe a podejmowanie decyzji.
Przedmiot i etapy badań marketingowych (definiowanie problemów i celów badania marketingowego– problemy decyzyjne).
Metody i techniki badań marketingowych.
Zakres tematyczny ćwiczeń:
Ilościowe badania marketingowe (omnibusy, badania segmentacyjne, badania trackingowe i panelowe, badania mediów, testy produktów i usług, badania shopperowe, analiza
i interpretacja danych ilościowych).
Jakościowe badania marketingowe (badania mystery shopping - tajemniczy klient, zogniskowane wywiady grupowe FGI, obserwacje, wywiady pogłębione IDI, badania elementów składowych marki, analiza i interpretacja danych jakościowych).
Wykłady: wykład konwencjonalny
Ćwiczenia: analiza tekstów, dyskusja, prezentacja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
WARUNKI ZALICZENIA wykładu:
|
Uwagi |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Zaliczenie na ocenę |
w formie kolokwium pisemnego (pytania otwarte i zamknięte – test).
|
Minimalny próg wymagań |
uzyskanie 50% punktów.
|
Zakres materiału na egzamin |
zgodny z przedstawionym na pierwszych zajęciach sylabusem.
|
Ocena z wykładu |
to ocena z kolokwium pisemnego.
|
WARUNKI ZALICZENIA ćwiczeń:
|
Uwagi |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Przygotowanie prezentacji |
Oceniana będzie zgodność z tematem, poprawna struktura prezentacji, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. |
Ocena z ćwiczeń |
stanowić będzie ocenę z prezentacji |
Ocena końcowa z przedmiotu |
to średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń i wykładu. |
Churchill G.A., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Kaczmarczyk S., Badania marketingowe, metody i techniki, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2002.
Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
Maison M., Noga-Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2007.
Mazurek - Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe, teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Pfaff D., Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe, Wydawnictwo BC.edu, Warszawa 2010.
Sudoła S., Szymczak J., Haffera M., (red.), Marketingowe testowanie produktów, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2000.
Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2002.
Creswell J. W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.
Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe, jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
Brak
Zmodyfikowane przez dr Krzysztof Lisowski (ostatnia modyfikacja: 25-04-2021 16:48)