SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy badań marketingowych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy badań marketingowych
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCP-PBM
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Krzysztof Lisowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studenta z problematyką badań marketingowych, ich rolą w procesie podejmowania decyzji, przekazanie wiedzy z zakresu metodologii badań marketingowych, zapoznanie ze specyficznymi metodami i technikami badań marketingowych.

 

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

 

Zakres tematyczny wykładów:

Pojęcie, funkcje i historia badań marketingowych.

Rola menadżera marketingu – zakres i charakter poszukiwanych informacji marketingowych.

Badania marketingowe a podejmowanie decyzji.

Przedmiot i etapy badań marketingowych (definiowanie problemów i celów badania marketingowego– problemy decyzyjne).

Metody i techniki badań marketingowych.

 

Zakres tematyczny ćwiczeń:

Ilościowe badania marketingowe (omnibusy, badania segmentacyjne, badania trackingowe i panelowe, badania mediów, testy produktów i usług, badania shopperowe, analiza
i interpretacja danych ilościowych).

Jakościowe badania marketingowe (badania mystery shopping - tajemniczy klient, zogniskowane wywiady grupowe FGI, obserwacje, wywiady pogłębione IDI, badania elementów składowych marki, analiza i interpretacja danych jakościowych).

 

Metody kształcenia

Wykłady: wykład konwencjonalny

Ćwiczenia: analiza tekstów, dyskusja, prezentacja

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

WARUNKI ZALICZENIA wykładu:

 

 

Uwagi

Zaliczenie na ocenę

Tak

Zaliczenie na ocenę

w formie kolokwium pisemnego (pytania otwarte i zamknięte – test).

 

Minimalny próg wymagań

uzyskanie 50% punktów.

 

Zakres materiału na egzamin

zgodny z przedstawionym na pierwszych zajęciach sylabusem.

 

Ocena z wykładu

to ocena z kolokwium pisemnego.

 

 

 

WARUNKI ZALICZENIA ćwiczeń:

 

Uwagi

Zaliczenie na ocenę

Tak

Przygotowanie prezentacji

Oceniana będzie zgodność z tematem, poprawna struktura prezentacji, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału.

Ocena z ćwiczeń

stanowić będzie ocenę z prezentacji

Ocena końcowa z przedmiotu

to średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń i wykładu.

 

Literatura podstawowa

Churchill G.A., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.

Kaczmarczyk S., Badania marketingowe, metody i techniki, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2002.

Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

Maison M., Noga-Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2007.

Mazurek - Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe, teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.

Pfaff D., Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe, Wydawnictwo BC.edu, Warszawa 2010.

Sudoła S., Szymczak J., Haffera M., (red.), Marketingowe testowanie produktów, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2000.

Literatura uzupełniająca

Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2002.

Creswell J. W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.

Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe, jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.

Uwagi

Brak


Zmodyfikowane przez dr Krzysztof Lisowski (ostatnia modyfikacja: 25-04-2021 16:48)